بحران مرغی در بوشهر؛ دلیل کاهش جوجه ریزی است یا انتقال به استان های همسایه؟!

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران/بوشهر در حالی امروز مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر علت کمبود چند روزه مرغ گرم در استان را کاهش جوجه ریزی اعلام می نماید که روز گذشته اتاق اصناف مرکز استان این کمبود را ناشی از انتقال مرغ به سایر استان ها به علت قیمت بالاتر عنوان نموده بود.

بحران مرغی در بوشهر؛ دلیل کاهش جوجه ریزی است یا انتقال به استان های همسایه؟!

چند روزی می گردد که باردیگر مرغ از قفسه فروشگاه های بوشهر پر کشیده و مردم دربه در در پی آن، فروشگاه به فروشگاه و مغازه به مغازه را سر می زنند.

قصه کمبود مرغ و نایاب شدن هر چند مدت یکبار در بازار بوشهر باز پخش می گردد و اینبار هم داستان جدیدی نیست، البته در طول این چند روز فروشگاه های اندکی مرغ منجمد را توزیع می نمایند که صف های طولانی آنها در این ایام کرونا خود دردی بالاتر است.

هیچگونه مسئله ای در تامین احتیاج مرغ استان بوشهر وجود ندارد!

احمد جهانگیرلو در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هیچگونه مسئله ای در تامین احتیاج مرغ این استان وجود ندارد، اظهار کرد: از شب گذشته دو برابر احتیاج استان فراوری و کشتار مرغ گرم در استان بوشهر داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه خروج مرغ گرم از استان بوشهر ممنوع است، اضافه نمود: اولویت با تامین احتیاج استان است و هرگاه مازاد مرغ داشته باشیم به سه استان که مشخص آنها در تامین مرغ هستیم ارسال انجام می گردد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر توضیح داد: قیمت مرغ گرم در استان بوشهر کیلویی 31 هزار تومان و مرغ منجمد کیلویی 20 هزار تومان است. فروش بیش از این قیمت ها تخلف محسوب می گردد و افراد می توانند شکایت های خود را سامانه 124 یا مراجعه حضوری به جهاد کشاورزی استان بوشهر خود را اعلام نمایند.

تامین کمبود با مرغ منجمد

جهانگیرلو علت کمبود چند روزه مرغ گرم در استان را کاهش جوجه ریزی گفت و اضافه نمود: تحت هیچ شرایطی در چند روز گذشته خروج مرغ در از استان را نداشته ایم و کمبودها را با تامین مرغ منجمد جبران نموده ایم.

وی مطرح نمود: بیش از 132 تن مرغ در استان کشتار و روانه بازار شده است در حالی که احتیاج استان 85 تن است این یعنی بیش از 1/5 برابر احتیاج مرغ در استان بوشهر تامین می گردد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید نمود: به مردم این اطمینان خاطر خواهیم داد که هیچگونه کمبود مرغی نخواهیم داشت.

جهانگیرلو گفت: بازرسین صنعت و معدن مستقر در جهاد کشاورزی بر فرایند توزیع مرغ در بازار استان بوشهر نظارت دارند.

اظهارات ضد و نقیض

در حالی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر علت کمبود مرغ در استان را مشکل جوجه ریزی عنوان می نماید که روز گذشته روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، علت کمبود مرغ گرم انتقال مرغ به سایر استان ها به علت قیمت بالاتر عنوان نموده بود.

بعلاوه اتاق اصناف مرکز استان بوشهر اعلام نموده بود که مرغ منجمد وارداتی در این استان به صورت قطره چکانی توزیع می گردد.

اتاق اصناف مرکز استان بوشهر در ادامه گفته بود: بازاریان علت این کمبود را قیمت خرید بالاتر از نرخ مصوب فروش در استان بوشهر می دانند. با توجه به فروش مرغ گرم در استان های همجوار در بازه قیمتی هر کیلو 36 تا 38 هزار تومان، مرغداری های استان ترغیب به خروج مرغ گرم به خارج از استان شده اند که این امر علت کمبود در بازار استان است.

یکبار برای همواره

به گزارش خبرنگاران، مشکل هر چه هست اکنون احتیاج به یک عزم جدی برای حل همیشگی داستان فرار مرغ از استان بوشهر احساس می گردد شاید بهتر باشد معاون مالی استاندار بوشهر هر چه زودتر با تشکیل جلسه ای فوری مهر پایانی بر این زخم که هر از چندگاهی سرباز می نماید، بگذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1885

به "بحران مرغی در بوشهر؛ دلیل کاهش جوجه ریزی است یا انتقال به استان های همسایه؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران مرغی در بوشهر؛ دلیل کاهش جوجه ریزی است یا انتقال به استان های همسایه؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید