برگزاری رویداد تانا در تبریز

به گزارش مجله سویگل، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از برگزاری رویداد تانا در تبریز اطلاع داد.

برگزاری رویداد تانا در تبریز

آقای جعفری راد در نشست با مدیران عامل شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور برطرف احتیاج های فناورانه صنایع و ارگان ها و فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه گذار، رویداد تانا (توسعه و ارتقای اکوسیستم نوآوری استان ها) همزمان با نمایشگاه رینوتکس در تبریز برگزار می گردد.

وی بر ضرورت توسعه دیپلماسی فناوری در کشور های منطقه تاکید نمود و اضافه نمود: بازار فروش محصولات فناورانه در کشور روزی اشباع خواهد شد و از هم اکنون باید به فکر صادرات محصولات فناورانه به کشور های هم اقلیم و منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: رایزنی های لازم با چندین پارک علم و فناوری در کشور های مجاور و هم اقلیم صورت گرفته است و در آینده نزدیک تفاهم نامه های همکاری متقابل منعقد خواهد شد.

وی کمبود اراضی، دفاتر کار و بودجه را اصلی ترین مسائل پیش روی این پارک مطرح نمود و گفت: به منظور افزایش حمایت از شرکت های مستقر شیوه پذیرش شرکت ها در مراکز رشد واحد های فناور پارک بازنگری خواهد شد.

آقای جعفری راد گفت:ابتدا ضمن ارزیابی توانمندی های شرکت، امکان پذیری فروش محصولات تولیدشده موردبررسی قرار خواهد گرفت و پس از استقرار حداکثر حمایت از شرکت ها انجام خواهد یافت.

وی گفت: اقدامات لازم برای برخورداری شرکت های مستقر از مزایا و ظرفیت های قانون جهش دانش بنیان در حال اجرا است.

وی با دعوت از شتاب دهنده های تخصصی برای استقرار در پارک از برگزاری دوره های توانمندسازی مختلف برای شرکت های مستقر اطلاع داد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان گفت: پیگیری های لازم برای توسعه اراضی پارک، توسعه زیرساخت ها و ایجاد راه دسترسی از اتوبان تبریز سهند به مجتمع عصر انقلاب در حال اجرا است و به زودی راه دسترسی از آزاد راه مهیا و دکل مخابراتی 4 G در محدوده مجتمع نصب خواهد شد.

آقای دهقان اضافه نمود: در ماه های گذشته مراکز رشد و نوآوری شهرستان های مراغه، بناب، ورزقان و آزاد اسلامی تبریز تجهیز و توسعه یافته اند و با تعامل و همکاری مسئولان شهرستان ها از تمامی مراکز رشد و نوآوری بیش از پیش حمایت خواهد شد.

وی تاکید نمود: با افزایش کارکنان بخش های امور اقتصادی، اداری و خدمات، رسیدگی به خواسته های و احتیاج های شرکت ها تسریع خواهد شد.

دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس 2022 از دوم تا ششم آبان ماه امسال در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می گردد.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2099

به "برگزاری رویداد تانا در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد تانا در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید