بنا دانشسرا عالی رشت در صورت تامین اعتبار بازسازی می گردد

به گزارش مجله سویگل، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان در پاسخ به خبر منتشر شده در فضا مجازی درباره فراموش شدن این بنا تاریخی از سوی میراث فرهنگی با اشاره به اقامت وراث در خارج از کشور و عدم رسیدگی به بنا، اظهار کرد: قسمتی از سقف ساختمان مذکور به علت فرسودگی، شرایط اقلیمی و بارش باران های سیل آسا دچار آسیب جدی شده و به بازسازی و بازسازی احتیاج دارد.

بنا دانشسرا عالی رشت در صورت تامین اعتبار بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او بعلاوه از پیگیری ها و رایزنی ها با مراجع ذی ربط در مورد تامین اعتبار و بازسازی بنا اطلاع داد و گفت: مکاتباتی از سوی این اداره کل با آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه استان صورت گرفته که تا به امروز نتیجه ای حاصل نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به این که برقراری ارتباط با مالکان جهت معین تکلیف بنا در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته است اضافه نمود: از سوی دیگر با رایزنی همچنان در پی بازسازی و بازسازی بنا با تأمین اعتبار احتمالی از سوی نهادهای ذیربط هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، مدرسه دانشسرا (رشیدی قدیم) مربوط به دوره قاجار بوده و با شماره 23046 در لیست آثار ملی کشور ثبت شده است.

اسکان نیوز

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1721

به "بنا دانشسرا عالی رشت در صورت تامین اعتبار بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا دانشسرا عالی رشت در صورت تامین اعتبار بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید