تا به امروز 19 اداره از بستر رودخانه کرج عقب نشینی نموده اند

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران/البرز مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: تمامی اخطارهای لازم به اشخاص حقیقی برای تخریب بناهای غیرمجاز و اندازه عقب نشینی آنان در بستر رودخانه کرج داده شده و خوشبختانه بسیاری داوطلبانه اعلام آمادگی کردند، زیرا از این طریق بهره بری این افراد به نوعی پا برجا خواهد ماند و هم منافع رودخانه حفظ می گردد.

تا به امروز 19 اداره از بستر رودخانه کرج عقب نشینی نموده اند

مسعود غیاثی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد تخریب بناهای غیرمجاز در حریم رودخانه کرج، مطرح کرد: تا کنون آزاد سازی حدود 19 اداره تکمیل شده است، دو ساختمان حدود 60 درصد برطرف تصرف دارند و عقب نشینی سه ساختمان دیگر در حال اجرا شدن است.

وی ادامه داد: عرصه هایی که در مجاورت رودخانه قرار دارند باید در ابتدا تمهیداتی را در نظر بگیرند، تمهیداتی از قبیل پیشگری از آلودگی زیرا هر خانواده ای که برای سرگرمی به این گونه اماکن می فرایند در اثر آتش روشن کردن و طبخ غذا ممکن است پسماند و آلودگی ایجاد کند، بنابراین باید سطل زباله در آنجا قرار داده گردد و از افرادی که محیط را تمیز می نمایند و مردم را هدایت می نمایند که مواد نفتی را در رودخانه نریزند یاری گرفت.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای البرز شرح داد: هنگامی که دسترسی به رودخانه بیشتر گردد احتمال غرق شدگی نیز به علت تمایل افراد به شنا و گاهی سهل انگاری آنها افزایش پیدا می نماید، زیرا آب رودخانه کرج بسیار سرد است و سرعت زیادی دارد و در همان دقایق ابتدایی موجب غرق شدن می گردد و اگر فردی درحال غرق شدن باشد در پی آن یکی دو نفر از اعضای خانواده برای نجات او خود را به آب می اندازند که همین کار باعث بالا رفتن تلفات خواهد شد، برهمین اساس بایستی تمهیدات و برنامه ریزی های دقیق برای ایمنی بیشتر در اطراف رودخانه کرج انجام گردد.

وی درخصوص برنامه سال 1401 برای حریم رودخانه کرج، اضافه کرد: تمامی مواردی که سطح ایمنی روخانه را افزایش می دهد در یک کار گروه ویژه در استان البرز در دست آنالیز واقع شده است و پس از معین شدن متولی و مسئول مربوطه درب یا فنس های مورد احتیاج و مناسب نصب و رودخانه بازگشایی خواهد شد و مردم می توانند از آن استفاده نمایند.

غیاثی شرح داد: در حال حاضر آزاد سازی اشخاص حقیقی در محدوده شهری کرج، بازه ای به طول 4 کیلومتر در حد فاصل پل حامی تا آبگیر بیلقان در دست اقدام است و هر قسمتی که آزادسازی می گردد به شهرداری کرج تحویل داده می گردد تا نسبت به ایجاد تفرجگاه در آن منطقه ها اقدام نمایند.

وی در سرانجام ادامه داد: طبق برنامه ریزی های اعلام شده تا نیمه خرداد سال 1401 کار ایجاد تفرجگاه این چهار کیلومتر یعنی محدوده پل حامی تا آبگیر بیلقان به علت اولویت آن تکمیل خواهد شد و به همین ترتیت پس از ایام نوروز این فرایند به صورت چهار کیلومتر چهار کیلومتر به سمت بالا دست خواهیم رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1980

به "تا به امروز 19 اداره از بستر رودخانه کرج عقب نشینی نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز 19 اداره از بستر رودخانه کرج عقب نشینی نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید