تفریح های خانوادگی در روزهای قرنطینه کرونا ، راهکارهایی جذاب و ساده برای مدتی که در خانه ایم

به گزارش مجله سویگل، ماندن در خانه آن هم در روزهایی که همواره پر از هیاهو و شادی بوده، برای اغلب افراد سخت اما ناگزیر است. در این شرایط برای دوری از کسالت و خستگی، تفریح های خانوادگی می تواند مفید باشد.

تفریح های خانوادگی در روزهای قرنطینه کرونا ، راهکارهایی جذاب و ساده برای مدتی که در خانه ایم

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روزهای منتهی به سال نو، همواره پر از هیاهو و شادی بوده است اما سال جاری شرایط متفاوتی حاکم است که توصیه به ماندن در خانه شده است. این روزهای در خانه ماندن ما می تواند خاطرات شیرینی را برای خانواده رقم بزند. در خانه بمانیم و با هم تفریح کنیم.

  • با هم آشپزی کنیم

همه اعضای خانواده برای تهیه ناهار یا شامی خوشمزه با ایده های جدید کنار هم قرار بگیرید. نان بپزید، شیرینی بپذیرید و با خانواده خود اوقات خوشی را بگذرانید. یکی از بهترین کارهایی که در این دوره می توانیم انجام دهیم آشپزی دسته جمعی است. همچنین می توانید دستورهای آشپزی جدید را امتحان کنید. حتی می توانید مسابقه آشپزی به راه بیندازید و این مدت را به فرصت تبدیل کنید. مثلا اگر هوس پیتزا نموده اید، پیتزای خانگی درست کنید و از آن لذت ببرید.

  • ورزش دسته جمعی داشته باشید

با خانواده خود سعی کنید از روی یک الگو ورزش کنید. ساعتی را در روز به این فعالیت اختصاص دهید. ورزش و دوش دریافت پس از آن شما را برای آسودگی در مقابل فیلم و سریال ها یاری می نماید.

  • بازی دسته جمعی کنید

همه اعضای خانواده با یکدیگر بازی هایی را انجام بدهید که برای تعداد شما مناسب باشد. اگر تعداد شما چهار نفر است بسیاری از بازی های بین چهار تا هشت نفر هستند. بازی پانتومیم یا UNO یکی از بازی هایی هستند که برای بازی مناسب هستند.

  • اگر کودکی دارید...

نقشه گنج بکشید و او را با آموزش و کودکتان را در مراحل مختلف به گنج برسانید. در این مدت می توانید فیلم یا سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید.

  • بازی های رومیزی را نباید فراموش کنید

از بازی هایی مانند منج، استوژیت، مار و پله، مونوپولی و امثال آن غافل نشوید. بازی های فکری هم به شما یاری می نماید اوقات خوشی را در کنار خانواده در خانه سپری کنید. بازی های بچه ها خود را نیز در نظر بگیرید و همراه با آن ها لگو بازی کنید.

  • اگر حیاط دارید، در آن بازی کنید

حیاط خانه خود را ضدعفونی کنید و با خانواده بازی کنید. بدمینتون یا دوچرخه سواری برای بچه ها در این فضاها امن تر از پارک های عمومی است.

  • برای پیک نیک به پشت بام بروید

فکر کنید به پیک نیک می روید. پشت بام را فرش کنید و چند ساعتی را با خانواده خود در آنجا زمان بگذرانید. توجه داشته باشید که بیش از حد صدا و شلوغی فراوری نکنید که موجب اذیت همسایه ها بشود.

  • کیک و شیرینی بپزید

توجه داشته باشید با توجه به شیوع کرونا، اغلب مردم در این مدت بر خلاف همواره شیرینی تهیه نمی نمایند. شیرینی بپزید و همراه با چای خود از آن بخورید. سعی کنید خانه را از خمودگی درآورید. پختن شیرینی می تواند دلیل خوبی برای ایجاد این حال باشد.

  • اوریگامی را جدی بگیرید

اوریگامی هنر بازی کردن با کاغذ و درآوردن آن به اشکالی است که بسیار زیباست. این کار الگوهای فراوانی در موتورهای جستجوگر دارد. بدون شک الگوهای اوریگامی را جستجو کنید و اگر تجربه آن را ندارید، اولین اوریگامی خود را خلق کنید.

  • بستنی درست کنید

بستنی درست کردن در خانه لوازم خاصی نمی خواهد. بهتر است کار را سخت نکنید و منتظر ثعلب نباشید. همان موز یخ زده، شیر و اندکی وانیل طعم نابی از بستنی را به خاطر شما می آورد. حتما در درست کردن آن بچه ها را دخیل کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 749

به "تفریح های خانوادگی در روزهای قرنطینه کرونا ، راهکارهایی جذاب و ساده برای مدتی که در خانه ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریح های خانوادگی در روزهای قرنطینه کرونا ، راهکارهایی جذاب و ساده برای مدتی که در خانه ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید