تلفات زلزله چین به 381 نفر رسید

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران: نیروهای امداد و نجات چین در حالی همچنان زیر آوارهای ساختمان های مسکونی به دنبال نجات یافتگان از زلزله قوی در استان یوننان هستند که تلفات این زلزله مرگبار در این استان جنوبی چین به بیش از 381 نفر رسیده است.

تلفات زلزله چین به 381 نفر رسید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس ؛ زلزله شدید در استان یوننان چین علاوه بر کشتن 381 نفر تا به امروز منجر به زخمی شدن بیش از 1800 نفر دیگر شده است.

بر اساس این گزارش خبرگزاری شینهوای چین نیز خاطرنشان کرد: حدود 12 هزار واحد مسکونی که بیشتر آنها آجری بوده بر اثر زلزله شدید عصر روز گذشته تخریب شده است. کانون اصلی این زمین لرزه در منطقه لودیان واقع در 370 کیلومتری شمال شرق شهر کان مینگ مرکز استان یوننان بوده است.

یکی از ساکنان منطقه لودیان در این باره تاکید نمود: خیابان های این شهر مانند میدان نبرد و کارزار پس از بمباران شده است. زلزله روز گذشته بسیار بدتر از زلزله سال 2012 میلادی بوده که منجر به کشته شدن 81 نفر شد.

سازمان زمین شناسی آمریکا خاطرنشان کرد: این زمین لرزه در ساعت 4 و 30 دقیقه عصر دیروز به وقت محلی با قدرت 6، 1 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

سازمان زلزله نگاری چین نیز قدرت این زمین لرزه را 6، 5 ریشتر اعلام نموده است. پیش بینی شده است که طی ساعات آینده این منطقه با وزش بادهای شدید و باران روبرو خواهد شد که این مساله کار امداد رسانی و تامین احتیاجهای اولیه نجات یافتگان از این زلزله را سخت خواهد نمود.

شبکه تلویزیون دولتی سی سی تی وی چین نیز به نقل از امدادگران خاطرنشان کرد: تا کنون 381 نفر بر اثر وقوع این زلزله کشته شده اند. این شبکه تلویزیونی تعداد زخمی های این حادثه را نیز بیش از 1891 نفر اعلام نموده است. 3 نفر نیز تا به امروز ناپدید شده اند و بیش از 29400 نفر نیز از این منطقه تخلیه شده اند.

به نظر می رسد تلفات این زلزله طی ساعات آینده همچنان افزایش یابد. شینهوا اضافه نمود: بسیاری از خانه های تخریب شده در منطقه لودیان قدیمی و با آجر ساخته شده است. این منطقه بیش از 429 هزار نفر جمعیت دارد. وقوع زلزله موجب قطع برق و ارتباطات مخابراتی منطقه شده است.

عملیات امداد و نجات در این منطقه ادامه دارد و بیش از 2500 نظامی ارتش چین نیز برای یاری رسانی به منطقه اعزام شده اند. جمعیت صلیب سرخ چین نیز اقلام و کالاهای مورد احتیاج و اولیه برای بی خانمان های این زمین لرزه را ارسال نموده است. نخست وزیر چین نیز برای بازدید از مناطق آسیب دیده رهسپار لودیان شده است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز تسلیت و همدردی خود را به دولت چین و خانواده های قربانیان این حادثه اعلام نموده است. کاخ سفید نیز همدردی خود را نسبت به وقوع این زمین لرزه اعلام نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 937

به "تلفات زلزله چین به 381 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات زلزله چین به 381 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید