حمایت سناتور تندروی آمریکایی از تصمیم دولت ترامپ علیه ایران

به گزارش مجله سویگل، تد کروز از تصمیم دولت ترامپ برای بازگرداندن تمامی تحریم های شورای امنیت علیه ایران حمایت کرد.

حمایت سناتور تندروی آمریکایی از تصمیم دولت ترامپ علیه ایران

به گزارش ، تد کروز، سناتور جمهوریخواه آمریکایی از تصمیم دولت ترامپ برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت کرد.

بر این اساس، کروز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من از تصمیم ترامپ برای برداشتن آخرین گام در لغو توافق هسته ای فاجعه باری که اوباما و بایدن با ایران به امضا رساندند تقدیر می کنم.

وی در ادامه مدعی شد: اقداماتی که حکومت ایران انجام می دهد زندگی شهروندان آمریکایی و امنیت ملی متحدان ما در خاورمیانه را به خطر می اندازد.

گفتنی است آمریکا که پیش از این نتوانست اجماعی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ایجاد کند، روز پنج شنبه از فعال کردن مکانیسم ماشه خبر داد.

اقدام اخیر آمریکا موجب انتقاد رقبا و شرکای واشنگتن شده است. چین، روسیه و اتحادیه اروپا تاکید کردند که اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه، غیرقانونی است، چراکه واشنگتن دیگر در توافق برجام حضور ندارد و نمی تواند به بندی که در توافق برجام هست مراجعه کند.

کشورهای مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه اعلام و نامه ای در این باره به سازمان ملل ارسال کردند.

در همین حال ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد آمریکا نمی تواند از سازوکار حل وفصل اختلافات در برجام استفاده کند، چرا که از این توافق خارج شده است.

، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی پیامی در حساب توییتری خود تاکید کرد که آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند.

پکن نیز گفت که اصلا مکانیسم ماشه علیه ایران فعال نشده، چراکه آمریکا صلاحیت فعال کردن آن را ندارد. فعال شدن مکانیسم ماشه می تواند نهایتا منجر به بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران پیش از توافق برجام و قطعنامه 2231 شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1135

به "حمایت سناتور تندروی آمریکایی از تصمیم دولت ترامپ علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سناتور تندروی آمریکایی از تصمیم دولت ترامپ علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید