خبرنگاران اجرای طرح خوانا در 460 مدرسه خراسان رضوی

به گزارش مجله سویگل، مشهد- خبرنگاران- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 460 مدرسه و پیش دبستانی در سطح این استان در سال تحصیلی پیش رو مجری طرح خوانا هستند.

خبرنگاران اجرای طرح خوانا در 460 مدرسه خراسان رضوی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

ابوالحسن حقیقی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد:با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در اجرای طرح آموزش مفاهیم و قصه های شاهنامه به نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر مشهد 32 مدرسه به صورت آزمایشی در سال تحصیلی اخیر اجرای طرح را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد:پارسال دو هزار و 285 نوآموز پیش دبستانی و دانش آموز پایه چهارم ابتدایی دراین طرح که به نام طرح خوانا نامیده می شود شرکت داشتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دوره آموزشی ضمن خدمت این طرح با شرکت 170 نفر از همکاران نواحی هفتگانه شهر مشهد و منطقه تبادکان در آذرماه سال 1398 برگزار گردید.

حقیقی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های درون مدرسه ای، نقالی و شاهنامه خوانی در مدارس، برگزاری کارگاه های شاهنامه خوانی ویژه دانش آموزان و اولیاء و ساخت ماکت داستان های شاهنامه توسط دانش آموزان نمونه ای از فعالیت های اجرا شده در قالب این طرح در مدارس مجری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال اجرا شده از این طرح در سال تحصیلی آینده 260 مدرسه و 200 مرکز پیش دبستانی به عنوان مجری طرح مدرسه خوانا فعالیت خواهند داشت.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:حرکت در راستا چرخش های تحول آفرین و بهره گیری از جدیدترین یافته های علمی در زمینه تحولات آموزشی و پروژه های آزمایشی از جمله نوآوری های طرح مدرسه خوانا محسوب می شود.

حقیقی اضافه کرد:در راستای طرح آموزش مفاهیم و قصه های شاهنامه به نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر مشهد، به هریک از مدارس مجری حواله 30 میلیون ریالی خرید کتاب اهدا شده است.

وی ادامه داد:ارتقاء مهارتهای چهارگانه زبانی و آداب و مهارتهای زندگی، ارتقاء صندلی کشور در آزمون جهانی سواد خواندن، تقویت زبان ملی در مناطق دو زبانه و تقویت هویت اسلامی ایرانی از جمله اهداف این طرح به شمار می آیند.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و 300 هزار دانش آموز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1131

به "خبرنگاران اجرای طرح خوانا در 460 مدرسه خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح خوانا در 460 مدرسه خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید