خبرنگاران سامانه ثبت نام دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری فعال شد

به گزارش مجله سویگل، شهرکرد -خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از فعال شدن سامانه ثبت نام دانش آموزان براساس کدملی و کد پستی در استان از روز یکشنبه خبر داد.

خبرنگاران سامانه ثبت نام دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری فعال شد

فرحناز قائدامینی روز دوشنبه در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 1400-1401 افزود: با رونمایی از این سامانه به آدرس chbedu.ir اولیاء دانش آموزان براساس کد پستی منزل مسکونی و کد ملی دانش آموز اقدام به ثبت نام می کنند.

وی شرح داد، این سامانه با همکاری شرکت پست برای ارائه کد پستی و همچنین آموزش و پرورش استان به صورت بومی برای استان طراحی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان از اصلی ترین مباحث آموزش و پرورش است، گفت: با فعال شدن این سامانه حضور اولیاء دانش آموزان برای ثبت نام در مدرس ساماندهی می شود و همچنین دانش آموزان براساس کدپستی در نزدیکترین محل زندگی ثبت نام می شوند.

به گفته وی، در سال های گذشته اولیاء دانش آموزان برای انتخاب مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان با مسائل زیادی روبرو بودند و بسیاری از مدارس با جمعیت بالای دانش آموزی و تعدادی از مدارس جمعیت دانش آموزی کمتر برخوردار بودند.

قائدامینی افزود: در سال تحصیلی جاری استان در زمینه پوشش تحصیلی دانش آموزان جایگاه بالای در کشور را کسب کرده است و هم اکنون پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان 99.12درصد است .

وی گفت: ثبت نام دانش آموزان در مقاطع میان پایه توسط مدیران مدارس انجام می شود و نیاز به حضور دانش آموزان و اولیاء در مدارس نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خردادماه، پایه هفتم اول تیرماه و پایه دهم به دلیل انتخاب رشته از 15 تیرماه آغاز می شود و پیش بینی می شود تا پایان مردادماه ثبت نام دانش آموزان به پایان برسد.

به گزارش خبرنگاران، در سال تحصیلی جاری 213هزار دانش آموز در مقاطع در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1608

به "خبرنگاران سامانه ثبت نام دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه ثبت نام دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید