خبرنگاران شهرام کرمی از مدیریت مرکز هنرهای نمایشی کناره گیری کرد

به گزارش مجله سویگل، تهران - خبرنگاران - شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی کوتاه در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به خاتمه ماموریت دو ساله اش در مدیریت تئاتر کشور از سمت خود کناره گیری کرد.

خبرنگاران شهرام کرمی از مدیریت مرکز هنرهای نمایشی کناره گیری کرد

شهرام کرمی مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعتی پیش در صفحه اینستاگرام متنی کوتاه را با مضمون اعلام استعفای خود از مدیریت این اداره کل منتشر کرد.

کرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشته: ماموریت من در این مرکز به خاتمه رسید. افتخار من بود در این مدت خدمتگزار خانواده خود باشم. در این دو سال از هیچ تلاشی برای خدمت به تئاتر و این مسئولیت سخت دریغ نکردم. سختی کار زیاد بود و من بابت همه کاستی ها پوزش می خواهم. هنرمندان و همکاران در این کار با صبوری و گذشت به من یاری کردند. امیدوارم جامعه هنرمندان تئاتر که شایسته بهترین تکریم و عزت هستند با حضور یک فرد مسئول شاهد بهترین اتفاق های این حوزه در آینده باشند.

4 ماه پیش به معاون هنری خاتمه ماموریتم را اطلاع داده بودم

شهرام کرمی که در اسفند ماه سال 1396 حکم مدیرکلی اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت نموده بود و جانشین مهدی شفیعی در این سمت شده بود در تبادل نظر با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ضمن تایید خبر استعفای خود گفت: نکته اول در این راستا خاتمه ماموریت دو ساله من در اداره کل هنرهای نمایشی بود و تا آخرین روز اسفند ماه 1398 در اداره کل هنرهای نمایشی خواهم بود.

برای نخستین بار حدود چهار ماه پیش به آقای دکتر حسینی معاون محترم هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نموده بودم که سررسید خاتمه مأموریتم از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در اسفند ماه 1398 خواهد بود و این مساله را شکل مکتوب به آقای حسینی اطلاع داده بودم.

محدودیت های اقتصادی و عدم توان به پاسخگویی بر حق هنرمندان

کرمی در تشریح دلایل استعفایش گفت: محدودیت های موجود به ویژه در حوزه اعتبارات و مطالبه بر حق و تسویه نشده هنرمندان یکی از از اصلی ترین دلایل استعفای من در کنار خاتمه مأموریت دو ساله ام بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر احساس می کنم که بعد از دو سال کار فشرده و همراهی برای پاسخگویی به نیازها و مطالبات خانواده محترم، شریف و عزیز تئاتر کشور دیگر توان و نیروی لازم برای همراهی تمام قد با این خانواده عزیز را ندارم و بدون هیچ تردیدی حضور نیروی جدید در این حوزه می تواند کارها و چرخ امورات تئاتر کشور را با قدرت بیشتری به حرکت درآورد.

این نمایشنامه نویس و کارگردان با تقدیر از معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که طی این دو سال از هیچ یاریی برای حوزه تئاتر فروگذار نبوده است از تمامی همکاران خود در اداره کل و همچنین خانواده عظیم تئاتر تقدیر و تشکر کرد و نسبت به کوتاهی های اجرا شده به دلیل محدودیت های اقتصادی اداره کل در حوزه رسیدگی به امور هنرمندان نیز عذرخواهی کرد.

تا اعلام مدیر جدید مرکز؛ پای پرداخت مطالبات هنرمندان هستم

کرمی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تعهدات اقتصادی اداره کل هنرهای نمایشی به گروه های تئاتری با توجه به استعفایش یادآور شد: تردیدی وجود ندارد که تا زمان انتخاب مسئول جدید اداره کل هنرهای نمایشی آنچنان که تا به امروز تمام قد پیگیر مطالبات هنرمندان تئاتری بودم بر این امر پایدار خواهد بود.

وی توضیح داد: مهم این است که کارهای اداری این مساله به شکل تام و تمام اجرا شده و تنها در انتظار پرداخت اعتبارات هستیم و در اولین فرصت که اعتبارات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی تخصیص پیدا کند با سرعت تمام، کلیه مطالبات و هنرمندان تئاتر را پرداخت خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 815

به "خبرنگاران شهرام کرمی از مدیریت مرکز هنرهای نمایشی کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرام کرمی از مدیریت مرکز هنرهای نمایشی کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید