خبرنگاران وزیر صمت از خودکفایی 4 قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا خبر داد

به گزارش مجله سویگل، تهران- خبرنگاران- وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در انتها نشست کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در چهار قلم کالای مهم مربوط به تجهیزات مبارزه با کرونا که وزارت صمت مسؤول بوده، به تولیدات خوبی رسیده ایم.

خبرنگاران وزیر صمت از خودکفایی 4 قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا خبر داد

به گزارش خبرنگاران از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب اضافه نمود: در تولید ماسک مازاد داریم و تولیدکنندگان تقاضای صادرات دارند و مجوز صادرات با تقاضای وزارت بهداشت در صورت مازاد نیاز داخلی داده می شود.

وی ادامه داد: در زمینه تولید ونتیالتور نیز دو کارخانه بزرگ در حال تولید و تامین نیاز وزارت بهداشت بوده و همزمان متقاضی صادرات نیز هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: در زمینه تولید دستگاه های اکسیژن ساز نیز واحدهای تولیدی آمادگی تولید و تامین نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند.

رزم حسینی در خصوص تامین اکسیژن بیمارستان ها نیز بیان نمود: فولاد کشور (اصفهان، کرمان، یزد و برخی استانهای دیگر) به صورت رایگان اکسیژن به بیمارستان ها تحویل می دهند.

وی گفت: با همکاری و تعامل همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران در تجهیزات مرتبط با کرونا در کشور به خودکفایی رسیدیم و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات اقلام مرتبط با کرونا گفت: بنابر تقاضای وزارت بهداشت، اگر در کالایی مازاد نیاز داخلی داشته باشیم، مجوز صادرات هم خواهیم داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1315

به "خبرنگاران وزیر صمت از خودکفایی 4 قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر صمت از خودکفایی 4 قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید