ملاقات لاوروف با مقامات آذربایجان و ارمنستان

به گزارش مجله سویگل، وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو، فرایند توافقات سه جانبه برای حل و فصل مسائل انسانی و مالی منطقه قره باغ کوهستانی را مورد آنالیز قرار داد.

ملاقات لاوروف با مقامات آذربایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در حاشیه شورای وزرای امور خارجه کشورهای جامعه مشترک المنافع در مسکو، ملاقاتی جداگانه با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی خود داشت و در جریان آن، فرایند از سرگیری ارتباطات مالی و ارتباطات حمل و نقلی در منطقه قره باغ کوهستانی مورد آنالیز نهاده شد.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در این ملاقات طرفین فرایند تحقق توافقات رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ماه نوامبر و ژانویه گذشته درباره حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی، از جمله حل وظایف انسان محبت آمیز در منطقه و برطرف انسداد ارتباطات مالی و حمل و نقلی در قره باغ گفتگو کردند.

وزرای امور خارجه روسیه و آذربایجان همچنین به آنالیز مسائل مهم در روابط دوجانبه و بعضی موضوعات بین المللی پرداختند.

سرگئی لاوروف روز گذشته همچنین در ملاقاتی جداگانه با آرا آیوازیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز ملاقات نموده و مسائل انسانی و مالی مربوط به منطقه قره باغ کوهستانی را مورد آنالیز قرار داد. مسائل مهم دوجانبه و بعضی موضوعات مورد علاقه در دستورکار بین المللی نیز مورد گفتگو نهاده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1510

به "ملاقات لاوروف با مقامات آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات لاوروف با مقامات آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید