راه اندازی رشته های تازه مهارت آفرینی و کاربردی در دانشگاه پیغام نور

به گزارش مجله سویگل، رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: با اقدامات خوب صورت گرفته و رایزنی های صورت گرفته، سال آینده شاهد فرایند مطلوبتری نسبت به امسال در دانشگاه پیغام نور خواهیم بود.

راه اندازی رشته های تازه مهارت آفرینی و کاربردی در دانشگاه پیغام نور

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، تقی زاده رئیس دانشگاه پیغام نور در نشست با اعضای هیئت علمی و کارکنان اداری دانشگاه پیغام نور استان فارس، نقش دانشگاه پیغام نور در توسعه آموزش عالی را بسیار ارزنده مطرح کرد و اظهارداشت: با رایزنی های اجرا شده با وزارت علوم، موانع ایجاد رشته های تازه برطرف خواهد شد که امیدواریم به سمت راه اندازی رشته های تازه مهارت آفرینی و کاربردی حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه پیغام نور در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در طرح آمایش مراکز و واحد های دانشگاه، با ایجاد رشته های تازه و یا تغییر ماموریت مراکز و واحد های مشمول طرح آمایش در پی تبدیل به مراکز خلاق، دوره های تخصصی و یا مراکز رشد دانشگاهی هستیم.

وی به انعقاد تفاهم نامه های اجرا شده با وزارت خانه ها و سازمان های متعدد، نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: پیش بینی می کنیم به کمک خداوند، سال آینده فرایند مطلوبتری نسبت به امسال در دانشگاه پیغام نور داشته باشیم.

تقی زاده بعلاوه اضافه نمود: مقدمات ایجاد مرکز نوآوری صنایع خلاق و فناوری های نرم دانشگاه پیغام نور صورت گرفته و بزودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود که با ایجاد این مراکز، خانه های خلاق نیز در سطح استان ها ایجاد خواهد شد.

وی استان فارس را یکی از استان های موثر و برتر در زمینه های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی ذکر کرد و اظهارداشت: با توسعه خوبی که در بحث شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور در سطح دانشگاه شاهد هستیم، امیدواریم بزودی پارک علم و فناوری در دانشگاه پیغام نور راه اندازی گردد.

تقی زاده اضافه نمود: علیرغم مسائل اقتصادی و بعضی موانع موجود در فعالیت های پژوهشی، خوشبختانه دانشگاه پیغام نور با انتشار 5 هزار مقاله سهم خوبی در انتشار مقالات در نشریات علمی دارد.

وی بعلاوه از بازنگری در مورد چارت تازه با دریافت نظر از استان ها اطلاع داد.

رئیس دانشگاه پیغام نور، به تحصیل درصد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه پیغام نور در رشته های علوم انسانی اشاره نمود و اضافه نمود: برای تحول و بازنگری در رشته های علوم انسانی آمادگی داریم.

در ابتدای این نشست، جاجرمی زاده سرپرست دانشگاه پیغام نور استان فارس اظهارداشت: انگیزه های بالای همکاران استان فارس در کنار همدلی و همکاری موجب شده که این استان در بسکمک از شاخص ها، از جایگاه فزونی در کشور برخوردار باشد.

در بخش دیگری از این نشست، جمعی از اعضای هیئت علمی، کارکنان و مدیران به بیان مسائل و دیدگاه های خود پرداختند.

در این نشست که جمعی از کارکنان و اعضای هیئت علمی، روسای مراکز و مدیران دانشگاه پیغام نور استان فارس و بعلاوه همکارانی از سراسر کشور نیز به صورت آنلاین حضور یافتند، محمدتقی امینی معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه و محمدی مدیر کل فرهنگی دانشگاه نیز به سئوالات حاضرین پاسخ گفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2050

به "راه اندازی رشته های تازه مهارت آفرینی و کاربردی در دانشگاه پیغام نور" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی رشته های تازه مهارت آفرینی و کاربردی در دانشگاه پیغام نور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی رشته های تازه مهارت آفرینی و کاربردی در دانشگاه پیغام نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید