راه اندازی کتابخانه های آپارتمانی در قزوین

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: کتابخانه های کوچک آپارتمانی در مجتمع های مسکونی تا خاتمه اسفند ماه راه اندازی می گردد.

راه اندازی کتابخانه های آپارتمانی در قزوین

جهت دریافت خدمات انواع الاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

سعید وزیری نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در قزوین اظهار کرد: وجود فضای فرهنگی به ویژه کتابخانه در مراکز پرجمعیت از جمله مجتمع های مسکونی، در ارتقاء سطح فرهنگ آن اجتماع بسیار موثر است و متاسفانه نبود آن یکی از مسائل مجتمع های امروزی است.

وی اضافه نمود: به همین دلیل و با رویکرد ایجاد یک محیط مناسب فرهنگی در مجتمع های مسکونی، طرح ایجاد کتابخانه های کوچک آپارتمانی در دستور کار نهاده شد که تا انتها اسفند ماه سال جاری در 12 مجتمع، راه اندازی می گردد.

وزیری نژاد توضیح داد: فرایند سبب کاهش آمار مطالعه در بین اقشار مختلف شهفرایندان، به ویژه بچه ها و نوجوانان شده است و با توجه به اینکه ورود تکنولوژی های مدرن به زندگی کنونی مانند اینترنت، لب تاپ، موبایل و بازی های رایانه ای موجب تنگ شدن فضای مطالعه شده، باید کاری کرد تا مطالعه به عنوان شاه بیت فعالیت های فرهنگی جای خود را در بین خانواده ها بیابد.

وی گفت: در فاز اول، 12 مجتمع مسکونی پر جمعیت در شهرک های مینودر و کوثر صاحب کتابخانه های کوچک آپارتمانی می شوند، دسترسی به این کتابخانه ها آسان است، به طوریکه امانت دریافت کتاب با سهولت انجام می گردد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین اظهار کرد: پیش بینی می گردد در اجرای اولین بخش از طرح کتابخانه های آپارتمانی 5 هزارو 760 نفر از شهفرایندان از این طرح بهره مند شوند.

وی هدف از انتخاب شهرک کوثر و مینودر را برای این اقدام، تهیه خوراک فرهنگی برای تعداد عظیمی از شهفرایندان دانست و گفت: این مهم به توسعه یافتگی فضاهای فرهنگی در مناطقی که از خدمات فرهنگی کمتری برخوردارند، یاری نموده و سبب می گردد شهفرایندان کتاب های موجود در منزل خود را نیز برای امانت دادن به این کتابخانه ها بیاورند تا همسایگان آنها نیز بهره ببرند.

وزیری نژاد با بیان اینکه از ساکنین آپارتمانها نظرسنجی به عمل آمده تا تعیین گردد که تمایل به استفاده از چه نوع کتابهایی هستند، بیان نمود: تمایل شهفرایندان به مطالعه کتاب هایی با موضوعات عمومی، بهداشت و درمان، مشاوره، روانشناسی، تربیت کودک، مهارتهای زندگی و آشپزی بود که در کنار اینها کاتالوگ ها و کتابچه های فرهنگ شهفرایندی سازمان ها و معاونت های مختلف شهرداری قزوین در اختیار شهفرایندان قرار می گیرد.

وی در رابطه با ویژگی های فیزیکی کتابخانه های آپارتمانی گفت: سازه هایی طراحی شده که ظرفیت جای گیری 100 تا 200 بروشور و کتاب را دارد و این کتابخانه ها طی تفاهم نامه با هیئت مدیره مجتمع های مسکونی در اختیار ساکنین نهاده شده و در محوطه پیلوت مجتمع ها گذاشته می گردد.

وزیری نژاد اظهار داشت: نصب و مراقبت از کتاب ها بر عهده هیأت مدیره مجتمع است و تغذیه کتاب ها به شکل ماهانه از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف مهم سازمان فرهنگی توسعه کتابخانه های آپارتمانی است، ادامه داد: چنانچه شهفرایندان تمایل به ایجاد چنین کتابخانه هایی در منزل مسکونی خود باشند سازمان استقبال نموده و همکاری لازم را به عمل می آورد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 821

به "راه اندازی کتابخانه های آپارتمانی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کتابخانه های آپارتمانی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید