رسانه های هندی: تهران و دهلی برای تسریع در ساخت پروژه چابهار به توافق رسیدند

به گزارش مجله سویگل، رسانه های هندی به نقل از وزیر امورخارجه این کشور گزارش دادند که تهران و دهلی در جریان سفر جایشانکار به ایران برای تسریع پروژه بندر چابهار با یکدیگر به توافق رسیده اند.

رسانه های هندی: تهران و دهلی برای تسریع در ساخت پروژه چابهار به توافق رسیدند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نوشته روزنامه ایندیا تایمز، ایران و هند در جریان سفر سوبرامانیام جایشانکار وزیر امورخارجه هند به تهران توافق نموده اند که ساخت پروژه توسعه بندر چابهار را تسریع بخشند.

جایشانکار در حالی که همچنان در تهران به سر می برد در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نشست بسیار سازنده کمیسیون مشترک ایران- هند را با حضور وزیر خارجه محمدجواد ظریف برگزار کردیم. ابعاد مختلف همکاری هایمان را بازبینی و برای تسریع پروژه چابهار توافق کردیم.

ایندیا تایمز همچنین نوشت: این اولین سفر جایشانکار به ایران از زمان شروع فعالیت او به عنوان وزیر امورخارجه است و پس از سفر اخیر او به واشنگتن انجام می گردد. هفته گذشته نیز معاون مشاور امنیت ملی هند به ایران سفر کرد تا درباره شرایط افغانستان و چالش های ناشی از وجود تروریسم در مرزهای مشترک با این کشور رایزنی کند.

این روزنامه هندی در ادامه به نقل از رسانه های ایران نوشت: تهران و دهلی، هر دو مایل به توسعه روابط خود در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و مالی از زمان ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو کشور در اواسط مارس 1950 هستند. ایران به هند به عنوان یک شریک بزرگ تجاری می نگرد که می تواند فضایی برای تنفس تهران تحت فشارهای مالی آمریکا ایجاد کند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز روز یک شنبه با اشاره به تحریم های یک جانبه و نامشروع آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در توییتی نوشت: رویکرد آمریکا در مورد تحریم ها از اعتیاد بی پروایانه و بیمارگونه این کشور پرده برمی دارد - شرایطی که هیچ گونه حد و مرزی برای آنچه که ایالات متحده ممکن است انجام دهد یا ندهد، قائل نیست. این رفتار اعتیادآمیز هم بر روی دشمنان و هم دوستان این کشور تاثیر می گذارد مگر آن که به صورت دسته جمعی با آن مقابله گردد.

وی همچنین در انتهای توییت خود از هشتگ #تروریسم مالی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 590

به "رسانه های هندی: تهران و دهلی برای تسریع در ساخت پروژه چابهار به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های هندی: تهران و دهلی برای تسریع در ساخت پروژه چابهار به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید