فشار آمریکا بر چین برای کاهش واردات نفت از ایران

به گزارش مجله سویگل، یک خبرگزاری غربی به نقل از مقام های آمریکایی و اروپایی فاش نموده است که ایالات متحده از چین خواسته است تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

فشار آمریکا بر چین برای کاهش واردات نفت از ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های اروپایی و آمریکایی بیان کرد: ایالات متحده به صورت دیپلماتیک از چین خواسته است تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

این درخواست در حالی مطرح شده است که واشنگتن در پی متقاعد کردن تهران برای از سرگیری مذاکرات بر سر احیای توافق هسته ای 2015 میلادی است.

تحلیلگران بر این باورند که خرید نفت ایران از سوی شرکت های چینی یاری زیادی به اقتصاد ایران نموده است تا در برابر فشارهای تحریمی آمریکا مقاومت کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است، در این باره گفت: ما نسبت به خرید نفت ایران از سوی شرکت های چینی مطلع هستیم.

وی اضافه کرد: ما از قدرت و اختیارات تحریمی خود برای پاسخ دادن به دور زدن تحریم های ایران استفاده نموده ایم، از جمله تجارت با چین و اگر لازم باشد، به استفاده از این قدرت و اختیارات ادامه خواهیم داد. با این حال، ما رویکرد دیپلماتیک را با چین در پیش می گیریم، به اسم بخشی از مذاکره با چین بر سر سیاست ایران و به طور کلی این یک جهت کاراتر و موثرتر برای حل و فصل نگرانی های ما است.

یک مقام اروپایی هم در این باره گفت: این یکی از مسائلی است که به وسیله وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر اواخر جولای به چین مطرح شده است. چین از ایران حمایت نموده است و یکی از مهمترین مسائل برای غرب این است که چین چگونه همچنان در حال خرید نفت از ایران است.

شرکت کپلر که در زمینه تجزیه و تحلیل کالا فعالیت می نماید، برآورد نموده است که واردات نفت چین از ایران از ابتدای سال جاری تا اوت به طور میانه روزانه به 553 هزار بشکه رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1776

به "فشار آمریکا بر چین برای کاهش واردات نفت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا بر چین برای کاهش واردات نفت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید