روش عجیب برای خوشمزه شدن پنیر ها در سوئیس

به گزارش مجله سویگل، پنیر ساز اهل سوئیس برای اینکه پنیر های خوشمزه ای فراوری کند، برای پنیر ها موسیقی پخش می نماید!

روش عجیب برای خوشمزه شدن پنیر ها در سوئیس

به گزارش ، یک سازنده پنیر سوئیسی در منطقه امنتال با پخش آهنگ های مختلف برای پنیرهایش در کوشش است تا طعم آن ها را خوشمزه تر کند، او رویکردی عجیب و غریبی را برای بهبود کیفیت پنیر خود اتخاذ نموده است.

این سازنده پنیر، بیت وامپفلر شاهکار های افسانه های موسیقی مانند: Led Zeppelin و A Tribe Called Quest را برای پنیرهایش پخش می نماید به این امید که نظریه خود مبنی بر اینکه موسیقی بر طعم پنیر تأثیر می گذارد و ویژگی های آن را بهتر می نماید را ثابت کند. بیت وامپفلر متقاعد شده است که رطوبت و دما تنها مواردی نیستند که بر طعم پنیر تأثیر می گذارند، اما این صدا ها، امواج مافوق صوت و موسیقی نیز می توانند در طعم و مزه پنیر تأثیر داشته باشند.

اگرچه ایده وامپفلر کمی دیوانه وار به نظر می رسید - البته نه خیلی زیاد -، اما پیروز شد تعدادی از محققان دانشگاه هنر در برن را برای شرکت در تجربیاتش با خود همراه کند. اگرچه در ابتدا در خصوص منشأ نظریه و صحت آن شک و تردید داشتند، آن ها به وسیله آزمایشات نتیجه گرفتند که یک میدان سونوشیمیایی (فراصوت) وجود دارد که به آنالیز تأثیر صدا روی اجسام جامد و واکنش های شیمیایی می پردازد، به این معنی که سازنده پنیر ممکن است در برخی از جنبه های نظریه خود درست عمل کند! مایکل هارنبرگ مدیر موسیقی دانشگاه هنر به خبرگزاری فرانسه گفت: ما در کوششیم تا به این سؤال پاسخ دهیم: آیا در این آزمایش چیزی قابل اندازه گیری وجود دارد در واقع چیزی که روی مزه اثر بگذارد؟!

برای آزمایش نظریه خود، وامپفلر بلندگو های کوچک را در زیر چرخ های پنیر عظیم از پنیر امنتال نصب کرد، و بسته به نوع آهنگ های موسیقی، آن ها را به چندین گروه تقسیم کرد. تأثیر ژانر های مختلف موسیقی بر روی چرخ های پنیر مانند هیپ هاپ، راک، تکنو و آهنگ های کلاسیک مانند موتزارت مورد آزمایش نهاده شد. برای ارزیابی این تجربه، هیئتی از کارشناسان پنیر که تجربه موسیقی منحصر به فرد پنیر وامپفلر را تجربه نموده اند، نتیجه نهایی را در این موضوع ارائه خواهند داد.

منبع: تابناک باتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 946

به "روش عجیب برای خوشمزه شدن پنیر ها در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش عجیب برای خوشمزه شدن پنیر ها در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید