رونمایی چین از یک کشتی روباتیک خودران ، از پیش بینی تغییرات جوی تا توسعه علوم هوافضا

به گزارش مجله سویگل، چین از یک کشتی روباتیک و خودران رونمایی نموده است که می تواند موشک های کوچک صوتی را برای مقاصد علمی به فضا پرتاب کند.

رونمایی چین از یک کشتی روباتیک خودران ، از پیش بینی تغییرات جوی تا توسعه علوم هوافضا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هدف چین از رونمایی از این کشتی روباتیک بر طبق آنچه که دولت چین اعلام نموده صرفا افزایش دستاوردهای هوافضاست و جنبه جنگ افزاری ندارد.

این نخستین کشتی تمام روباتیکی است که برای آزمایش های هوافضا وارد عمل می گردد، البته پیش از این نیز یک کشتی نیمه هیدرولیک چینی در سال 2017 با همین مقاصد وارد عمل شد. بر اساس اطلاعاتی که تا کنون مطرح شده است، این کشتی برای راه اندازی موشک های صوتی ساخته شده است. این فناوری یاری می نماید که کارشناسان هوا فضا درک بهتری از اقیانوس ها و زمین داشته باشند.

این آزمایش ها از ماه های پایانی سال 2016 شروع شده است. به طور سنتی، مطالعه سه چهارم جو زمین که زیر آب است بسیار سخت است، زیرا دانشمندان برای انجام این کار احتیاج به هواپیما یا کشتی، یا هر دو دارند و این کوشش ها در مقایسه با مشاهدات زمینی بسیار سختتر به نظر می رسد.

به همین دلیل است که کشتی های روباتیک چینی وارد عمل می شوند. این کشتی های تازه به طور رسمی به عنوان وسایل نقلیه اتوماتیک بدون سرنشین طبقه بندی شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که به طور دائم اطلاعاتی را در خصوص جو زمین، اقیانوسها و... جمع آوری می نمایند.

موشک های زمینی پرواز های کوتاه را به وسیله لایه های مختلف اتمسفر انجام می دهند و تجهیزات هواشناسی را به ارتفاع 5 تا 8 کیلومتری بالای اقیانوس حمل می نمایند. ژنرال یوان لی، یک محقق ارشد در موسسه فیزیک جوی آموزشگاه علوم چین، در بیانیه ای همراه با این مقاله، گفت: ناوبری مذکور یک پلت فرم ایده آل برای نظارت بر محیط زیست و هواشناسی دریایی است و اطلاعات و مشخصات جوی ارائه شده به وسیله این پلت فرم می تواند با دقت اقدام به پیش بینی آب و هوا کند.

تیم طراح این کشتی ها امیدوار است به زودی شبکه ای از این قایق ها را در دریای چین مستقر کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2139

به "رونمایی چین از یک کشتی روباتیک خودران ، از پیش بینی تغییرات جوی تا توسعه علوم هوافضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی چین از یک کشتی روباتیک خودران ، از پیش بینی تغییرات جوی تا توسعه علوم هوافضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید