فارس، نماینده ایران در نمایشگاه صنایع دستی قطر

به گزارش مجله سویگل، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس را استان مشخص صادرات صنایع دستی معرفی کرد.

فارس، نماینده ایران در نمایشگاه صنایع دستی قطر

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: با حمایت مسئولان استان، فارس به عنوان استان مشخص صادرات صنایع دستی کشور معرفی گردید.

بهزاد احمدی فارسانی با بیان این که فارس به عنوان نماینده ایران در نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی حضور پیدا می نماید گفت: فیروزآباد شهر جهانی گلیم بافی، آباده شهر جهانی منبت و شیراز شهر جهانی صنایع دستی، سه اصل مهم انتخاب فارس برای نمایندگی ایران در نمایشگاه های جهانی صنایع دستی است.

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جام جهانی قطر از فردا برپا می گردد که تیمی 9 نفره از فارس برای ارائه صنایع دستی ایران در یک غرفه 200 متری در این نمایشگاه حضور دارد.

احمدی فارسانی گفت: نمونه های صنایع دستی گوناگون ایران به ارزش 30 میلیارد تومان از استان های مختلف از جمله فارس، کرمان، یزد و اصفهان برای حضور در این نمایشگاه به وسیله استان فارس با 2 پرواز از لار و تهران به قطر ارسال شده است.

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان این که شاخص های صنایع دستی ایران از جمله منبت آباده، قالی کرمان و فیروزه کوبی اصفهان از جمله آثار ارسال شده به این نمایشگاه است اضافه کرد: بیش از 3 سال برای فراوری هر کدام از صنایع دستی فراوریی حاضر در این نمایشگاه وقت گذاشته شده است که مطمئنا فروش و سفارش های خوبی خواهیم داشت و سبب ارزآوری برای کشور می گردد.

احمدی فارسانی گفت: حمیدرضا حقیقی دارنده بزرگترین کارگاه خاتم کاری، محمد صالحه استاد قلم زنی، مهدی حقیقی خاتم کار، اکبر حق پرست منبت کار و مهدی صمیمی کاشی هفته رنگ، 7 استاد صنایع دستی فارس به همراه حسین همتی مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی فارس و یسنا ایران بان عضو هیات مدیره این اتحادیه به عنوان سرپرست به نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جام جهانی قطر اعزام شده اند.

محسن نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و گردشگری فارس مسئولیت تیم اعزامی را برعهده دارد.

او گفت: این نمایشگاه تا 29 آذر در منطقه مالی کانارا به صورت شبانه روزی برپاست و هدف ما از شرکت در نمایشگاه، دریافت سفارش فراوریات صنایع دستی است.

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: از 110 رشته صنایع دستی کشور، 80 رشته در استان فارس فعال است که پانزده رشته شاخص از جمله مقرنس، آیینه کاری، کاشی هفت رنگ، منبت کاری، خاتم کاری، قلم زنی، گلیم فیروزآباد، گلیم قشقایی و قالی قشقایی صنایع دستی ویژه فارس است.

احمدی فارسانی با بیان این که 23 کالای شیراز مهر اصالت یونسکو دارد گفت: کالایی که این مهر را داشته باشد از لحاظ مختلف از جمله رنگ، مواد اولیه، محیط زیست و مقدار مورد تایید است و هواداران زیادی خواهد داشت.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2124

به "فارس، نماینده ایران در نمایشگاه صنایع دستی قطر" امتیاز دهید

1 کاربر به "فارس، نماینده ایران در نمایشگاه صنایع دستی قطر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس، نماینده ایران در نمایشگاه صنایع دستی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید