قدیمی ترین ابزارآلات خالکوبی متعلق به بومیان آمریکایی

به گزارش مجله سویگل، این استخوان های آغشته به رنگدانه ، قدیمی ترین ابزارآلات و وسایل خال کوبی شناخته شده در دنیا هستند. البته قدیمی ترین خال کوبی های شناخته شده متعلق به مرد یخی اوتزی است. او حدود 5250 سال پیش در اروپا زندگی می نموده است. اما محققان هنوز نتوانسته اند هیچ یک از ابزار های مورد استفاده در ساخت خال کوبی های مربوط به او را پیدا نمایند.

قدیمی ترین ابزارآلات خالکوبی متعلق به بومیان آمریکایی

خبرنگاران| مردم باستان ابزار های زیادی را با استفاده از استخوان درست مینموده اند. ابزارآلاتی مثل درفش، سوزن و یا حتی قلاب ماهی گیری. اما مطالعات نو ابزار های نوک تیز ساخته شده از استخوان پای بوقلمون که آغشته به رنگدانه بوده اند و قبل تر به وسیله کاوشگران کشف شده بودند، سرنخ های نوی ازاین موضوع به ما می دهد که بومیان آمریکا حدود 3620 تا 5520 سال پیش از آن ها برای خال کوبی استفاده می نموده اند.

به گزارش خبرنگاران؛ این سوزن های ساخته شده از استخوان بوقلمون در محل سایت باستانشناسی تنسی به نام Fernvale در حفاری های مربوط به سال 1985 از گور یک مرد کشف شدند.

آرون دیتر وولف می گوید: این استخوان های آغشته به رنگدانه، قدیمی ترین ابزارآلات و وسایل خال کوبی شناخته شده در دنیا هستند. او یک باستان شناس از بخش باستان شناسی تنسی در نشویل آمریکا است. این یافته ها حاکی از آن است که سنت های خال کوبی آمریکای بومی در شرق آمریکای شمالی حداقل 1000 سال زودتر از آنچه تصور می شد، توسعه یافته اند.

قدیمی ترین خالکوبی های شناخته شده متعلق به مرد یخی اوتزی است. او حدود 5250 سال پیش در اروپا زندگی می نموده است. اما محققان هنوز نتوانسته اند هیچ یک از ابزار های مورد استفاده در ساخت خال کوبی های مربوط به او را پیدا نمایند.

دیتر وولف بخشی از تیمی است که استخوان ها را زیر میکروسکوپ مطالعه می نمایند. او می گوید، پیدا کردن و تشخیص ابزار آلات یا سایر وسایلی که برای ایجاد خالکوبی و طرح های پوستی استفاده می شده است، سخت است. اما این دو استخوان پای بوقلمون برش خاصی در قسمت نوک خود دارند. او می گوید، این الگو مانند سایشی است که قبلاً در ابزار خال کوبی استخوان تجربی دیده شده بود .

در آن تحقیق، کریستین گیتس سنت پیر که استاد انسان شناسی دانشگاه مونترال در کبک کاندا است، از استخوان های گوزن ابزار خال کوبی ساخت. گیتس سنت پیر از ابزار استخوانی خود برای ایجاد خال کوبی در برش های تازه پوست خوک استفاده کرد. او ابتدا نوک ابزار استخوانی را به جوهر، دوده، آب و موم آغشته کرد. سپس یک سری سوراخ در پوست ایجاد کرد.

در این خال کوبی آزمایشی، به جای مانده های جوهر با فاصله چند میلی متر از نوک ابزار خال کوبی نهاده شد. ابزار های Fernvale همان الگوی را نشان می دادند، با این تفاوت که رنگدانه های به جای مانده در آنها، قرمز و سیاه بود .

سایر آثار کشف شده در همان قبر Fernvale نشان می دهد که آن ها ممکن است بخشی از کیت خال کوبی باشند. دو استخوان بال بوقلمون سایش میکروسکوپی و بقایای رنگدانه را نشان می دهد.

دانشمندان می گویند: این موارد احتمالاً ناشی از استفاده از رنگدانه در خالکوبی بوده است. بعلاوه این گور حاوی صدف های دریایی آغشته به رنگدانه بود. این ها ممکن است ظرف هایی برای مایعاتی بوده باشند که خال کوب ها ابزار خود را در آن ها فرو می برده اند.

مرد یخی اوتزی

مرد یخی اوتزی، مومیایی طبیعی مردی است که بین سال های 3400 تا 3100 قبل از میلاد مسیح زندگی می نموده است. این مومیایی در سپتامبر 1991 در کوه های آلپ Ötztal در مرز بین اتریش و ایتالیا کشف شد.

اعتقاد بر این است که اوتزی به علت یک پیکان فرو رفته در شانه چپ او و هم زخم های مختلف دیگر، به قتل رسیده است. ماهیت زندگی و شرایط مرگ وی مورد تحقیق و برآورد های بسیاری نهاده شده است.

اوتزی قدیمی ترین مومیایی طبیعی شناخته شده در اروپا است که اطلاعات بی سابقه از اروپایان کالکولیت (عصر مس) را ارائه می دهد. بدن و وسایل او در موزه باستان شناسی تیرول جنوبی در بولزانو، در ایتالیا به نمایش گذاشته شده است.

منبع: sciencenewsforstudents.org

منبع: فرادید
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1683

به "قدیمی ترین ابزارآلات خالکوبی متعلق به بومیان آمریکایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "قدیمی ترین ابزارآلات خالکوبی متعلق به بومیان آمریکایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین ابزارآلات خالکوبی متعلق به بومیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید