لذت خرید را در معروف ترین بازارهای خیابانی جهان تجربه کنید

به گزارش مجله سویگل، بازارهای خیابانی با غرفه های متنوع و رنگارنگشان مجذوب کنندهیت زیادی برای بازدیدنمایندگان و خریداران دارند. کشاورزان و مردم محلی محصولات تولیدی خود را به صورت روزانه یا گاها هفتگی به این بازارها آورده و به خریداران عرضه می نمایند. فروش محصولات غذایی تازه و سالم باعث شده تا این بازارها به یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکان های هر شهر تبدیل گردد. علاوه بر این، غرفه های غذاهای سنتی و صنایع دستی نیز در این بازارها دیده می گردد که می تواند بخشی از فرهنگ بومی و محلی منطقه را به نمایش بگذارد. از این رو نه تنها برای محلی های منطقه بلکه برای گردشگران نیز گشت و گذار در این بازارها مجذوب کننده و دوست داشتنی می باشد. این بازار یک مکان مناسب برای تعامل با بومی های منطقه و آشنایی با سبک زندگی، هنرها، غذاهای محلی، گویش می باشد. نکته جالب این جاست که معروف ترین بازارهای خیابانی جهان نه تنها در کشورهای آسیایی، بلکه در کشورهای پیشرفته جهان مانند آمریکا، انگلستان، کانادا نیز هواداران زیادی داشته و مورد توجه محلی ها و جهانگرد ها قرار دارند. در بخش برترین بازارهای خیابانی جهان قصد داریم به معرفی برترین بازارهای خیابانی جهان بپردازیم.

لذت خرید را در معروف ترین بازارهای خیابانی جهان تجربه کنید

بازار یونیون اسکوئر گرین مارکت (Union Square Greenmarket) در نیویورک

بازار یونیون اسکوئر یکی از برترین بازارهای خیابانی جهان هست که در در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، آدینه و شنبه هر هفته برپا می گردد. منطقه ای که این بازار در آن واقع شده است، تا قبل از سال 1970 نقطه کانونی منتهن به شما می رفت و تبدیل به مکانی برای تجمع معتادان شده بود. در سال 1976 به وسیله شخصی با نام بری بینیپ (Barry Benepe) تصمیم به راه اندازی بازاری برای کشاورزان گرفت و یونیون اسکوئر گرین مارکت را بنا نمود. وی علاوه بر یاری به کشاورزان کوشای هادسون والی، عرضه غذاهای فصلی را نیز مجددا آغاز نمود. برای بازدید از بازار یونیون اسکوئر و مشاهده تنوع بی نظیر محصولات آن باید به نیویورک، جنب خیابان 17 ام شرقی و برادوی مراجعه نمایید.

بازار سنت لورنس (St. Lawrence) در کانادا

بازار سنت لورنس در روزهای شنبه هر هفته در شهر قدیمی تورنتو (Toronto) و در کنار شهرداری این شهر برپا می گردد. این بازار یکی از برترین بازارهای خیابانی جهان است که فعالیت خود را از سال 1803 آغاز نموده و پس از یک دوره بی توجهی، در دهه های 1970 تا 1980 مورد بازسازی نهاده شد. سنت لورنس در حال حاضر برترین بازار شهری آمریکای شمالی محسوب می گردد. در بازار سنت لورنس بیش از 120 خرده فروش مشغول به کار هستند و مواد غذایی چون گوشت، میوه، پنیر، محصولات دریایی، قهوه را به بازدیدنمایندگان و خریداران عرضه می نمایند. اگر به شهر تورنتو سفر کردید، پیشنهاد می کنیم دیدنی این بازار دیدنی را از دست ندهید. می توانید یک غذای خوشمزه محلی را از این بازار خریداری نموده و در هوای خوب جزیره نوش جان کنید.

بازار کورس سلیا (Cours Saleya) در فرانسه

این بازار یکی از معروف ترین بازارهای خیابانی جهان است که در شهر نیس (Nice) فرانسه واقع شده و به عرضه غذا و گل می پردازد. شلوغی این بازار تا حدی است که ممکن است رفت و آمد را کمی برای شما سخت نموده و در ازدحام جمعیت مورد تنه زدن قرار بگیرید. در راسته ای از این بازار کافه ها و رستوران هایی را می بینید که غذاهای خوشمزه ای را برای مشتریان و مهمانان خود آماده می نمایند. با توجه به اینکه بازار کورس سلیا در بین دریا و شهر قدیمی نیس واقع شده است، غذاهای دریایی یکی از اصلی ترین غذاهای رستوران های آن بوده و هواداران زیادی نیز دارند. جالب است بدانید که این بازار در شب های تابستان حال و هوایی کاملا متفاوت به خود گرفته و به یک محوطه سرپوشیده برای صرف غذا تبدیل می گردد. چیزی که ممکن است تعجب شما را برانگیزد و برایتان جالب به نظر برسد، غذاهایی است که در این بازار می بینید. این غذاها گاها از بخش هایی از بدن حیوانات مانند بیضه بره تهیه می گردد که برای گردشگران کمی عجیب است. اما باید بدانید این بخش ها جزئی از آشپزی نیسوا (سبک آشپزی فرانسوی Nicois) بوده و بین مردم منطقه محبوبیت دارند. اگر در روزهای سه شنبه تا یکشنبه قصد بازدید از بازار کورس سلیا را دارید، فقط صبح ها می توانید به آنجا بروید، زیرا عصرها بازار تعطیل می باشد.

بازار بروژ (Borough Market) در لندن

بروژ با بیش از 250 سال سابقه قدیمی ترین بازار لندن محسوب می گردد. در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه محصولات غذایی در این بازار به صورت عمده عرضه می گردد، اما از روز 5 شنبه تا شنبه عرضه محصولات به صورت خرده صورت گرفته و اقلام غذایی با تنوع بالایی در اختیار خریداران قرار می گیرد. مشتریان می توانند برترین نوع از روغن زیتون، برگر شترمرغ، سوسیس گراز وحشی، پنیر را از بازار بروژ لندن خریداری نمایند. اگر به این بازار رفتید، پیشنهاد می کنیم از باغ های کلیسای جامع سوث وارک (Southwark) که در نزدیکی بروژ واقع شده است، دیدن نموده و در هوای خوب آن ساعاتی را به استراحت و سرگرمی بگذرانید.

بازار لا ووچیریا (La Vucciria) در ایتالیا

این بازار یکی از برترین بازارهای خیابانی جهان است که در شهر زیبای پالرمو (Palermo) در ایتالیا واقع شده است. نام این بازار از کلمه فرانسوی boucherie گرفته شده که به معنای بازار قصابان می باشد. وقتی وارد بازار لا ووچیریا می شوید، تصاویری از قوم های مختلف را در آن می بینید که در کنار هم جوی آسیایی به وجود آورده و آن را بیشتر شبیه به کشورهای خاورمیانه نموده است. در اینجا نوازنده هایی هستند که طبل می زنند و تصنیف های عربی را می خوانند. غرفه های رنگارنگ پرشده با میوه جات و سبزیجات تازه در کنار بوی سوسیس، کباب باربیکیو و ادویه جات مختلفی که در این بازار پیچیده است، حس و حال فوق العاده ای را برای بازدیدنمایندگان فراهم می آورد. اگر دوست دارید غذاهای این منطقه را امتحان کنید، می توانید به غذاخوری های نزدیک بازار رفته و انواع غذاهای دریایی سفارش دهید. بازار لا ووچیریا خارج از پیازا سان دومینکو (Piazza San Domenico) واقع شده است. برای رفتن به این بازار در بین برترین بازارهای خیابانی جهان می توانید از یک راهنمای محلی یاری گرفته و او را همراه خود داشته باشید.

وراپزو (Ver-o-Peso) در برزیل

شهر بلم (Belém) در برزیل یکی از متمایزترین بازارهای خیابانی جهان با نام وراپزو را در خود دارد که از سال 1899 از انگلیس برجای مانده است. این بازار نئوگوتیک در کنار رودخانه واقع شده و مکانی برای عرضه انواع ماهی ها و آبزیان دریایی می باشد. ماهی فروشان همه روزه صیدهای به روز و تازه خود را به این بازار آورده و به فروش می رسانند. در بین محصولاتی که در این بازار عرضه می شوند، گونه های عجیب و غریبی از آبزیان نیز دیده می گردد که دیدنی آن برای بازدیدنمایندگان و گردشگران بسیار جالب و دیدنی است. اگر قصد خرید ماهی دارید، برترین زمان برای خرید اوایل صبح است. اگر دوست دارید طعم غذاهای سنتی و خیابانی برزیل را بچشید، می توانید به غرفه های سرپوشیده و دکه های کنار بازار مراجعه نمایید. در این دکه ها انواع غذاهای تند و تنوع بالایی از میوه ها به مشتریان عرضه می شوند.

بازار کستریز (Castries Market) در سنت لوسیا

کستریز یکی از معروف ترین بازارهای خیابانی جهان هست که در سال 1894 در مرکز این جزیره افتتاح شد. این بازار در نزدیکی خیابان های جرمی (Jeremie) و پینیِر (Peynier) واقع شده و دارای یک سقف نارنجی رنگی می باشد. در این بازار می توان محصولات خاص جزیره مانند موز، میوه های استوایی، میوه درخت نان را پیدا کرد. علاوه بر این ادویه جاتی چون رازیانه، جوز، دارچین و چاشنی هایی مانند سس تند نیز در اینجا به فروش می رسند. ماهیگیران صید روز خود را به این بازار آورده و مواد دریایی تازه ای را به مشتریان عرضه می نمایند. بازار کستریز در بین برترین بازارهای خیابانی جهان همه روز هفته به جز یکشنبه ها برقرار است، اما برترین زمان برای خرید روز شنبه می باشد. اگر علاقه مند به غذاهای محلی باشید می توانید روتیس (rotis) را در این بازار امتحان نموده و طعم تند آن را بچشید.

مرکادو سنترال (Mercado Central) در شیلی

مرکادو سنترال یک بازار شلوغ و مجذوب کننده در سنتیاگو (Santiago) است که در سال 1872 در این شهر افتتاح گشت. این بازار قدیمی دارای یک سایبان آهن کاری شده که در دو بلوکی شمال کلیسای سانتو دومینگو (Santo Domingo) واقع شده است. مجذوب کنندهیت این بازار به محصولات دریایی متنوع و مهارت و سرعت ماهی فروشان آن است. در اینجا علاوه بر ماهی های مرکب بزرگ، گوش ماهی و انواع آبزیان دریایی، محصولاتی دیده می شوند که آن ها را فقط در شیلی می توان دید و در جاهای دیگر جهان ناشناخته هستند. تا جایی که حتی نامشان قابل ترجمه شدن نیست. اگر علاقمند به خوردن غذاهای دریایی هستید، می توانید تنوع گسترده ای از آن را در رستوران های این بازار نوش جان کنید. یکی از غذاهای محلی شیلیایی که پیشنهاد می کنیم که حتما در این بازار امتحان کنید، پایلا مارینا (paila marina) نام دارد. این غذا چیزی شبیه به سوپ بویابس (bouillabaisse) است. مرکادو سنترال دارای سطوحی لغزنده است که در حین رفت و آمد باید به آن توجه داشته باشید. بعلاوه در اینجا و در بین برترین بازارهای خیابانی جهان با دلال های بازار سیاه روبرو خواهید شد که باید مراقب آن ها نیز باشید.

بازار کوپاتوری (Kauppatori) در فنلاند

کوپاتوری بازار خیابانی دیگری است که در شهر هلسینکی (Helsinki)، مرکز فنلاند، واقع شده است. اگر به فنلاند سفر کردید، این بازار یکی از برترین بازارهای خیابانی جهان است. در اینجا می توانید انواع صنایع دستی و هنرهای زیبای فنلاندی را دیدن نموده و به عنوان یک هدیه یا یادگاری خوب به همراه خود بیاورید. علاوه بر این، انواع غذاهای سنتی و محلی فنلاندی نیز در این بازار عرضه می گردد. شکلات به همراه شیرین بیان نمک سودشده، سالمون، خوراک شاه ماهی، گوزن، گوزن شمالی و سالامی خرس از جمله غذاهای قطبی و خوشمزه این منطقه هستند. برای بازدید و خرید از کوپاتوری در بین برترین بازارهای خیابانی جهان باید به بندر جنوب هلسینکی بروید.

بازار کرتا آیر وت (Kreta Ayer Wet Market) در سنگاپور

همان طور که می دانید، سنگاپور کشور تمیزی است و بهداشت در آن اهمیت بالایی دارد. بازار کرتا آیِر وت نیز بازار بسیار تمیزی بوده و با توجه به این که کف آن همواره شسته می گردد، به بازار خیس نیز معروفیت دارد. این بازار دارای تنوع غذایی بالایی است. در اینجا قسمت های خشک شده ای از حیوانات را مشاهده می کنید که به علت خواص دارویی که دارند، بسیار پرطرفدار هستند. علاوه بر آن، انواع لاک پشت، قورباغه، مارماهی و مار نیز در این بازار به فروش می رسند که اغلب زنده هستند. بازار کرتا آیر وت در ناحیه چایناتاون سنگاپور واقع شده است. این بازار در بین معروف ترین بازارهای خیابانی جهان از صبح خیلی زود آغاز به کار نموده و فقط تا ساعت13 باز می باشد. برای دوری از شلوغی بازار و خرید راحت تر، بهتر است ساعت 6 صبح به آنجا بروید. در این صورت می توانید صبحانه های محلی خوشمزه ای مانند سوپ نودل پر ادویه را نوش جان نمایید. در طبقه بالایی بازار نیز یک فود کورت دیده می گردد که انواع غذاهای محلی را برای مشتریانش سرو می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2152

به "لذت خرید را در معروف ترین بازارهای خیابانی جهان تجربه کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "لذت خرید را در معروف ترین بازارهای خیابانی جهان تجربه کنید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت خرید را در معروف ترین بازارهای خیابانی جهان تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید