ماسک مانعی برای دریافت اکسیژن نیست

به گزارش مجله سویگل، یک پزشک انگلیسی با انجام یک آزمایش ساده، ثابت کرد استفاده از ماسک مانع دریافت اکسیژن کافی نمی شود.

ماسک مانعی برای دریافت اکسیژن نیست

به گزارش خبرنگار با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و از کنترل خارج شدن آن و اینکه هنوز راه درمانی برای آن کشف نشده است، بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت و متخصصان، تا کشف راه درمانی برای این ویروس، افراد باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. یکی از نکاتی که بسیار بر روی آن تاکید و توصیه شده استفاده از ماسک است.

به گفته متخصصان و با توجه به مطالعاتی که تا به امروز در این زمینه اجرا شده است، استفاده از ماسک مطمئن ترین راه برای پیشگیری از شیوع بیشتر کووید 19 است. اما با وجود توصیه های بسیار همچنان برخی از افراد به بهانه های مختلف از زدن ماسک امتناع می ورزند. دشواری تنفس یکی از دلایلی است که آن ها عنوان می کنند. به همین منظور یک پزشک انگلیسی طی آزمایشی ثابت کرد زدن ماسک تغییری در میزان دریافت اکسیژن در افراد ایجاد نمی کند.

او در این آزمایش میزان اکسیژن و ضربان قلب خود را یک بار در شرایطی که ماسک زده بود و بار دیگر هم بدون ماسک، اندازه گیری کرد؛ در نتیجه این بررسی مشخص شد در هر دو حالت میزان اکسیژن هیچ تغییری نداشته و تنها ضربان قلب به میزان 4 عدد یعنی از 64 به 68 افزایش داشته است.

:

  • استفاده از ماسک برای سلامتی پوست مضر است؟

با این اوصاف می توان گفت استفاده از ماسک نه تنها مانع اکسیژن رسانی کافی نمی شود بلکه سبب جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و شیوع گسترده آن در جامعه می شود؛ بنابراین توصیه می شود افراد از آوردن بهانه های متفاوت برای استفاده نکردن از ماسک، نگاه خود را تغییر داده و این توصیه مهم را حتما رعایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1060

به "ماسک مانعی برای دریافت اکسیژن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک مانعی برای دریافت اکسیژن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید