بازسازی ساختمان استانداری آذربایجان غربی با 15 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش مجله سویگل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: برای احیا و بازسازی ساختمان قدیمی استانداری واقع در میدان ایالت ارومیه 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بازسازی ساختمان استانداری آذربایجان غربی با 15 میلیارد ریال اعتبار

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، 23 مرداد با اعلام این مطلب اظهار کرد: عملیات بازسازی و احیای این ساختمان طی سال های 96 و 97 انجام گرفته است.

او اضافه نمود: این بنای تاریخی در محوطه استانداری آذربایجان غربی واقع شده است که در سال 1313 شمسی احداث شده است و به علت تغییرات بسیار زیاد در سازه و معماری بنا و الحاقات متعدد به این ساختمان ارزشمند ارومیه، ویژگی ­های لازم برای ثبت شدن را از دست داده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی مطرح نمود: با تعاملات اجرا شده با استانداری و حمایت­ های استاندار، دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی مامور تهیه و تدوین مستندات و دستورالعمل ­های بازسازیی این بنا شده است.

او توضیح داد: در تاریخ 1395/6/10 کارشناسان معاونت میراث فرهنگی به محل استانداری مراجعه کردند و طی بازدیدی که از کاخ استانداری واقع در محوطه این نهاد، انجام گرفت، آسیب ­ها و عوارض موجود مستندسازی شد.

جباری گفت: همچنین در این بازدید تغییرات گسترده در معماری و نماهای بنا مشاهده شد که شمای تاریخی بنا را مغشوش نموده است، تغییراتی هم در ورودی ها و تفکیک فضاهای معماری داخلی بنا اجرا شده بود.

او گفت: با توجه به آنالیز ­های اجرا شده و با عنایت به موارد ذکر شده که مخل عملکرد بنا و شرایط اولیه تاریخی آن شده است، تصمیم گرفته شد برنامه ریزی اولیه به منظور آغاز طرح بازسازی عمارت ایالتی استانداری انجام گردد.

جباری اظهار کرد: بدین منظور با توجه به وضع موجود بنا و تغییرات گسترده آن و مقایسه این شرایط با مستندات تاریخی موجود در خصوص شرایط زمان ساخت بنا، سرخط­ های بازسازیی آن آماده شد و به تصویب رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1034

به "بازسازی ساختمان استانداری آذربایجان غربی با 15 میلیارد ریال اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان استانداری آذربایجان غربی با 15 میلیارد ریال اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید