مرمت سرستون ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز

به گزارش مجله سویگل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ساماندهی سرستون ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز اطلاع داد.

مرمت سرستون ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اشاره به اینکه خانه امیرنظام گروسی یکی از آثار بی بدیل تاریخی تبریز است که کالبد آن از معماری عصر قاجار نقش گرفته است، ادامه داد: موزه قاجار یکی از زیباترین خانه های قاجاری تبریز است که طول تاریخ از گزند زلزله های تبریز در امان مانده و با مرمت های مستمر تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان همه ساله پذیرای گردشگران بی شماری است.

او در ادامه به مرمت و سامان دهی ستون ها، سرستون ها و گچ بری های موزه قاجار اشاره نمود و گفت: قطعاً استواری یک بنای تاریخی با مطالعه و اجرای مرمت های تخصصی میسر خواهد بود، لذا در این راستا اداره کل استان مرمت و سامان دهی ستون ها، سرستون ها و گچ بری های این موزه را با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در دستور کار قرار داده که طی ماه های آینده به اتمام خواهد رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به اجرای دیوار محوطه موزه قاجار نیز اشاره نمود و گفت: همچنین در اجرای دیوار محوطه موزه قاجار اقداماتی نظیر تهیه و اجرای نرده های فلزی، رنگ آمیزی کارهای فلزی، ساماندهی و تکمیل تأسیسات الکتریکی دیوار محوطه و اجرای درپوش سنگی روی دیوار انجام خواهد گرفت.

او گفت: اجرای دیوار محوطه موزه قاجار با اعتباری قریب به 14 میلیارد و 61 میلیون ریال اجرا و تا انتها امسال به اتمام خواهد رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 858

به "مرمت سرستون ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت سرستون ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید