مقارنه مریخ با خواهر دوقلوی زمین در سحرگاه فردا

به گزارش مجله سویگل، مرصاد جعفری، منجم و کارشناس نجوم در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد مقارنه سیارات زهره و مریخ گفت: سحرگاه 24 بهمن قبل از طلوع خورشید سیاره پر نور و زیبای زهره در افق شرق آسمان طلوع میکند. و به راحتی با چشم غیر مسلح دیده می گردد.

مقارنه مریخ با خواهر دوقلوی زمین در سحرگاه فردا

کارشناس نجوم با بیان اینکه خواهر دوقولوی زمین یا زهره در حال حاضر حدود 61 میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد، گفت: با ابزار رصدی نظیر دوربین دو چشمی و تلسکوپ های کوچک، هلال زیبای سیاره زهره قابل تماشا است.

وی اضافه نمود: در همین زمان، کمی پایین تر از سیاره زهره، سیاره سرخ رنگ مریخ نمایان است. در حقیقت این دو جرم آسمانی از دید ناظر زمینی در فاصله کمتر از 4 درجه ای یکدیگر رسیده اند و به این صورت اصطلاحا مقارنه سیاره زهره و مریخ اتفاق افتاده است.

جعفری اضافه نمود: مقارنه زیبای این دو سیاره همسایه زمین به راحتی با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مریخ در فاصله 2 واحد نجومی از زمین یعنی 310 میلیون کیلومتری زمین قرار گرفته است، اضافه نمود: با وجود اینکه فاصله این دو از زمین بسیار فرق دارد اما از دید ناظر زمینی این دو در آسمان در سحرگاه 24 بهمن به هم نزدیک می شوند و پدیده مقارنه صورت می گیرد.

کارشناس نجوم اضافه نمود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی از هر جای ایران می توان این رویداد نجومی را بدون تجهیزات رصدی رویت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1998

به "مقارنه مریخ با خواهر دوقلوی زمین در سحرگاه فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقارنه مریخ با خواهر دوقلوی زمین در سحرگاه فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید