مقتدی صدر استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواهان شد

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه سومریه، رهبر جریان صدر و ائتلاف پارلمانی سائرون عراق آدینه شب در بیانیه ای خواهان استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام به منظور برون رفت از اوضاع کنونی این کشور شد.

مقتدی صدر استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواهان شد

مقتدی صدر پیش از این از نمایندگان سائرون خواسته بود که عضویت خود را در مجلس تا زمان صدور برنامه وزارتی که رضایت ملت و مرجعیت دینی را به دنبال داشته باشد، به حالت تعلیق درآورند.

لازم به ذکر است که بعضی از شهرهای عراق از روز سه شنبه در اعتراض به نبود اشتغال، ضعف خدمات رسانی و گسترش فساد و عدم مبارزه جدی با آن شاهد تظاهرات بوده است.

در همین حال، نخست وزیر عراق بامداد آدینه در سخنانی تلویزیونی بر پیگیری و تحقق مطالبات مشروع مردم عراق تاکید نمود.

عادل عبدالمهدی در این سخنان ضمن درخواست برای بازگشت وضعیت عادی به همه استان های عراق از تشکیل کمیته های قانونی برای اطمینان از عدم استفاده از خشونت علیه تظاهرات نمایندگان اطلاع داد.

نخست وزیر عراق در عین حال گفت که عده معدودی پیروز شدند اعتراضات مسالمت آمیز در بعضی استان های این کشور را از جهت خود خارج نمایند.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی برای شنیده شدن صدای مردم وجود ندارد اضافه کرد که مطالبات مردم برای مبارزه با فساد و نگرانی درباره آینده جوانان مطالبات درستی هستند و طرحی را تقدیم مجلس خواهد نمود که طبق آن دولت به خانواده های کم بضاعت حقوق پرداخت کند.

نخست وزیر عراق در عین حال گفت که راهکارهای جادویی وجود ندارد و دولت نمی تواند مطالبات شهروندان را ظرف یک سال محقق نماید.

عبدالمهدی همچنین از توافق با مراجع قضایی برای آزادی تمام دستگیرشدگان که مرتکب جرائم جنایی نشده اند، اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 423

به "مقتدی صدر استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدی صدر استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید