موافقت نامه تأسیس 10 منطقه نمونه گردشگری استان یزد باطل شد

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، با توجه به اینکه از سال 86 به بعد، 45 منطقه نمونه گردشگری در استان تصویب شده است و در عمل حتی برای تعدادی از آنها نیز سرمایه گذار انتخاب شده بود، از سال گذشته موضوع ارزیابی و بازنگری در خصوص آنها در دستور کار نهاده شد.

موافقت نامه تأسیس 10 منطقه نمونه گردشگری استان یزد باطل شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بر اساس این گزارش، در کارگروه گردشگری مقرر شد طی جلسه ای با نظر کمیته تخصصی کارگروه، تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در این زمینه گفت: خوشبختانه شورای عالی معماری و شهرسازی نیز در این زمینه مصوبه و شیوه نامه ای را ابلاغ نموده و از سوی معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی بر اساس مصوبات کارگروه گردشگری و شیوه نامه ابلاغی نسبت به ارزیابی اقدام نموده و گزارش آن به کمیته تخصصی کارگروه گردشگری ارائه شده و در نهایت تنها مجوز چهار منطقه نمونه گردشگری تمدید شد.

محمدمهدی شرافت اضافه نمود: 30 منطقه فاقد سرمایه گذار بودند و در سایر موارد نیز مسائل تأمین آب و مجوزهای مربوطه یا عدم اهلیت سرمایه گذار و مواردی از این قبیل که موجب عدم پیشرفت کار بوده، وجود داشته که این عوامل منجر به لغو مجوزها شد.

وی اظهار داشت: در تعدادی از مناطق با تغییر سطح یا شیوه و نوع نگاه و استفاده از توان سرمایه گذار که حداقل 20 درصد برآورد احداث مجموعه را در ابتدای کار داشته باشند، کوشش خواهیم داشت تا شاهد افزایش ظرفیت گردشگری استان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 695

به "موافقت نامه تأسیس 10 منطقه نمونه گردشگری استان یزد باطل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت نامه تأسیس 10 منطقه نمونه گردشگری استان یزد باطل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید