نهاد علم و دانشگاه باید به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت مردم و جامعه باشند

به گزارش مجله سویگل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نبود ارتباط دانشگاه با جامعه جدی است بنابراین باید بتوانیم در سیاست گذاری های صنعتی و دانشگاهی نقطه اتصال برقرار کنیم و نهاد علم و دانشگاه به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت مردم و جامعه قرار بگیرد.

نهاد علم و دانشگاه باید به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت مردم و جامعه باشند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در مجموع باید بگویم دانشگاه و جامعه ارتباط معنادار زیادی با هم ندارند. صنعت هم جزئی از آن است و کلیت ارتباط صنعت و دانشگاه را در ذیل یک کلیت بزرگتری به اسم جامعه می بینیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه این مشکل جدی است که دانشگاه با جامعه ارتباط ندارد و علوم دانشگاهی در کشور زیاد کارکردی نشده است و می توان گفت بخشی از سیاست گذاری های صنعتی و دانشگاهی ما اشتباه بوده که باید مقداری در آن تجدیدنظر کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم در سیاست گذاری های صنعتی و دانشگاهی مثل همه جهان اتصال برقرار کنیم. در تمام جهان نهاد علم و دانشگاه به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت جامعه و مردم است و به معنای عام در ایران کمتر چنین چیزی را مشاهده می کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1085

به "نهاد علم و دانشگاه باید به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت مردم و جامعه باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد علم و دانشگاه باید به صورت کارکردی و کاربردی در خدمت مردم و جامعه باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید