نگرانی شدید ملکه انگلیس از احتمال جدایی اسکاتلند از بریتانیا

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران: منابع کاخ باکینگهام اعلام نموده اند که ملکه انگلیس به شدت از احتمال جدایی اسکاتلند از بریتانیا نگران است.

نگرانی شدید ملکه انگلیس از احتمال جدایی اسکاتلند از بریتانیا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی میل، افزایش چشم انداز جدایی اسکاتلند از بریتانیا، باعث تشدید نگرانی ملکه انگلیس و کاخ باکینگهام شده است.

مشاوران ارشد کاخ باکینگهام نگران هستند که با برگزاری همه پرسی در اسکاتلند، ملکه انگلیس در مرکز بحران قانون اساسی قرار خواهد گرفت.

کارشناسان اعلام نموده اند که محتمل است وی مجبور گردد همانند مدل استرالیا، یک فرماندار در اسکاتلند مشخص کند.

به همین دلیل، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به بالمورال نزد ملکه انگلیس رفته است و انتظار می رود با وی درباره این بحران گفت وگو کند.

ملکه انگلیس تا کنون هیچگونه اظهار نظری درباره استقلال اسکاتلند ننموده است اما پیشتر از اتحاد تمجید نموده بود.

در صورت جدایی اسکاتلند از انگلیس، یکی از راهکار ها می تواند مشخص یک استاندار در ادینبرو پایتخت اسکاتلند باشد که به نام ملکه فعالیت کند. این موضوع می تواند به تدریج باعث بیرون رانده شدن خاندان پادشاهی از اسکاتلند شده و اسکاتلند به یک کشور جمهوری تبدیل شده و به اتحادیه اروپا بپیوندد.

مشاوران کاخ باکینگهام به مجله ساندی تایمز گفتند که ملکه هم اکنون به شدت درباره چشم انداز استقلال اسکاتلند نگران بوده و خواهان اطلاع رسانی روزانه درباره فعالیت های کمپین جدایی اسکاتلند از انگلیس شده است.

مقامات کاخ باکینگهام اعلام نموده اند که ملکه در قبال رفراندوم موضعی بی طرف دارد اما یک منبع ارشد کاخ باکینگهام گفت که ملکه خواهان اتحاد بوده و هم اکنون استقلال اسکاتلند نگرانی جدی به شمار می آید.

همچنین دیوید کامرون میخواهد در 15 سپتامبر، سه روز پیش از برگزاری رفراندوم طی یک سخنرانی به مردم اسکاتلند گوشزد کند که باقی ماندن به عنوان بخشی از انگلیس برای اسکاتلندی ها به مراتب بهتر خواهد بود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 540

به "نگرانی شدید ملکه انگلیس از احتمال جدایی اسکاتلند از بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی شدید ملکه انگلیس از احتمال جدایی اسکاتلند از بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید