هشدار آمریکا به کشورهای خاورمیانه درباره همکاری با روسیه و چین

به گزارش مجله سویگل، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا معتقد است که تمایل کشورهای منطقه خاورمیانه برای همکاری های با روسیه و چین در عرصه امنیتی، ممکن است حاکمیت این کشورها را در معرض خطر قرار دهد.

هشدار آمریکا به کشورهای خاورمیانه درباره همکاری با روسیه و چین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دانا استرول معاون مشاور وزیر دفاع آمریکا به کشورهای خاورمیانه در مورد همکاری با روسیه و چین در عرصه امنیتی هشدار داده و یادآور شد که چنین همکاری می تواند برای حاکمیت این کشورها خطرناک باشد. وی بعنوان نمونه به تمایل لبنان در این باره اشاره نمود.

این مقام بلندپایه پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی گفت: واضح است که بعضی کشورها و شرکای ما در خاورمیانه مایل هستند تا این مسئله را تجربه نمایند که با افزایش همکاری های خود با روس ها و چینی ها، بویژه در عرصه امنیتی و زمینه های نظامی و فضایی، امتیازات بیشتری از ایالات متحده دریافت نمایند. من می خواهم بار دیگر به آنها هشدار بدهم که چنین راهکاری نه تنها دورنمای همکاری آنها با آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه می تواند برای حاکمیت این کشورها هم خطرناک باشد.

خانم استرول یادآور شد که کشورهای منطقه خاورمیانه باید بین همکاری با روسیه و چین یا مشارکت با ایالات متحده، یکی را انتخاب نمایند. به عقیده وی، نتیجه این انتخاب واضح است و منافع ممکن از توسعه چنین روابطی اصلاً قابل مقایسه با یکدیگر نیست.

پیش از این، آلکسی پوشکوف سناتور بلندپایه روسیه یادآور شده بود که ایالات متحده با وجود ادعای نقش خود در حل و فصل مناقشات بین المللی، هیچ موفقیتی در حل مسائل در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، اوکراین و شبه جزیره کره نداشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1710

به "هشدار آمریکا به کشورهای خاورمیانه درباره همکاری با روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به کشورهای خاورمیانه درباره همکاری با روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید