واشنگتن پست: پوتین به آرامی الکسی ناوالنی را می کشد

به گزارش مجله سویگل، رژیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به آرامی اما بسیار عامدانه در حال کشتن الکسی ناوالنی، منتقد سیاسی سرشناس خود است.

واشنگتن پست: پوتین به آرامی الکسی ناوالنی را می کشد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در سرمقاله خود آورده است: ناوالنی که پلیس مخفی روسیه تابستان گذشته کوشش ناموفقی برای کشتن او با یک سلاح شیمیایی ممنوعه داشت، اکنون در یک کمپ بازداشت در حدود 60 مایلی مسکو گرفتار است؛ جایی که به شرایط سختش شناخته می گردد.

از زمان ورود ناوالنی به آنجا در فوریه گذشته، او به طور سیستماتیک با محرومیت از خواب و عدم دریافت خدمات درمانی مناسب بابت بیماری های جدی خود از جمله دیسک های بیرون زده در کمر و فتق و یک بیماری تنفسی که ناوالنی معتقد است ممکن است سل باشد، روبرو است. از هفته گذشته ناوالنی در اعتراض به درمانش در اعتصاب غذا به سر می برد؛ وکلایش می گویند که وزن او 30 پوند کاهش یافته و روزی دو پوند هم کاهش می یابد.

چرا ما می توانیم تصور کنیم که پوتین در حال کشتن ناوالنی است؟ اول اینکه، چون او قبلا هم کوشش نموده بود، حقیقتی که از طرف ناوالنی و گروهی از بازرسان شخصی حین نقاهت پنج ماهه او در آلمان ثبت شد. دوم اینکه، چون این مخالف اکنون تهدید بسیار بیشتری علیه پوتین به شمار می رود تا قبل از آن زمان که مسموم شده بود. بازگشت شجاعانه او به روسیه در ماه ژانویه و بازداشت فوری او به اتهامات خلاف واقع، شماری از عظیمترین اعتراضات را به راه انداخت که روسیه در دو دهه حاکمیت پوتین شاهد بوده است.

ما همچنین می دانیم که کرملین قبلا هم دست به این کار زده بود. در سال 2009 سرگئی مگنیتسکی، یک وکیل روس که از کلاهبرداری عظیم یک گروه از مقام های دولتی ارشد پرده برداشت، در زندان مرد؛ درست بعد از آنکه همانند ناوالنی در زندان با بدرفتاری فاحش روبرو شد.

ویلیام برودر، تاجر غربی که مگنیتسکی را استخدام نموده بود، در دهه گذشته به دنبال اعمال عدالت در این پرونده بوده است، به ویژه به وسیله تحریک ایالات متحده و دیگر دولت های غربی برای تدوین قوانینی که تمام مسببان پرونده مگنیتسکی و همچنین دیگر ناقضان حقوق بشری را با تحریم روبرو می نماید.

برودر آنچه بر سر ناوالنی می آید، یک ترور تدریجی می نامد، عفو بین الملل هم می گوید که این رژیم در حال ایجاد شرایط مرگ آهسته و تدریجی است و در کوشش است تا آنچه رخ می دهد پنهان سازد.

هواداران ناوالنی برای آنکه توجهات را به پرونده او معطوف نمایند، خطرات زیادی متحمل می شوند. روز سه شنبه 9 تن از هواداران او به ویژه چندین پزشک به محل بازداشت او رفتند تا درخواست نمایند که مراقب درمانی بهتری برای ناوالنی فراهم گردد. آنها بازداشت شده و بعد به یک هفته حبس محکوم شدند. در همین حال، بیش از 350 هزار روس قول داده اند در اعتراضات عمومی برای ناوالنی شرکت نمایند، با اینکه خطر بازداشت یا حمله نیروهای امنیتی وجود دارد. سازمان دهندگان می گویند که این اعتراضات زمانی برنامه ریزی می گردد که نیم میلیون ثبت نام نمایند.

ایالات متحده و دولت های غربی دیگر گام هایی در راستای حمایت از ناوالنی برداشته اند، از جمله با تحریم مقام ها و نهادهای همدست در مسمومیت و حبس او. اما اگر قرار باشد جان او نجات داده گردد، اقدام بسیار قوی تری احتیاج است.

ویلیام برودر استدلال می نماید که اهداف درست در واقع 35 الیگارشی هستند که خود ناوالنی آنها را به عنوان حافظان ثروت شخصی هنگفت پوتین شناسایی نموده است. او توصیه می نماید که با توقیف دارایی ها و ممنوعیت صدور ویزا برای این ثروتمندان و خانواده های آنها کار را آغاز کنید و این کار را تا زمان آزادی ناوالنی ادامه دهید. این شبیه یک استراتژی است که شانس موفقیت دارد. اگر اینطور نگردد، این یک آغاز اساسی است که اگر توطئه قتل کرملین پیش برود، چه عواقبی باید داشته باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1545

به "واشنگتن پست: پوتین به آرامی الکسی ناوالنی را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: پوتین به آرامی الکسی ناوالنی را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید