واکنش روسیه به اتهامات دولت آلمان در رابطه با شرایط ناوالنی

به گزارش مجله سویگل، سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است، اظهارات دولت آلمان درباره شرایط آلکسی ناوالنی (وبلاگ نویس مخالف روس)، یکی دیگر از اقدامات اطلاعاتی علیه مسکو است و اتهامات وارده بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی مطرح شده است.

واکنش روسیه به اتهامات دولت آلمان در رابطه با شرایط ناوالنی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، شب گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی خاطرنشان کرد که اظهارات دولت آلمان درباره شرایط پیرامون آلکسی ناوالنی (وبلاگ نویس مخالف روس)، یکی دیگر از اقدامات اطلاعاتی علیه روسیه است.

زاخارووا گفت: به جای آنالیز دقیق و کار مشترک با هدف به دست آوردن نتیجه واقعی از تحقیقات در این باره، شرکای ما اظهارات علنی و بدون ارائه هیچ نوع دلیل و مدرکی را ترجیح می دهند. همه اینها به منزله یک اقدام اطلاعاتی دیگر علیه روسیه است.

این دیپلمات روس با یادآوری اینکه در اواخر ماه آگوست، دادستانی کل فدراسیون روسیه درخواست رسمی یاری حقوقی بر اساس تحقیقات انجام شده توسط نهادهای تحقیقاتی وزارت کشور روسیه را به همتایان آلمانی خود ارسال کرد، گفت که ولی متاسفانه تا به امروز هیچ پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

زاخارووا تأکید کرد: مسئله سلامت و تشخیص شرایط آلکسی ناوالنی در حیطه صلاحیت پزشکان است و اظهارات سیاستمداران درباره آن، گویاب برخوردی غیر صادقانه و با انگیزه های سیاسی است. این در حالی است که طرف روسی در رابطه با شرایط آلکسی ناوالنی، تا به امروز هیچگونه اطلاعاتی از آلمان دریافت ننموده. سرگئی نیچایف سفیر روسیه در برلین هم تا به امروز هیچ بیانیه ای از طرف وزارت خارجه آلمان درباره تحریم های احتمالی علیه مسکو در رابطه با این قضیه دریافت ننموده است.

وی اضافه کرد: اظهارات همتایان غربی ما درباره شرایط آلکسی ناوالنی، نشان دهنده هماهنگی از قبل تهیه شده آنها برای متهم ساختن روسیه، بدون هیچ دلیل و مدرکی برای تایید این مسئله است.

لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه، دولت آلمان بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه آزمایشگاه ویژه بوندسور، در نمونه های دریافت شده از ناوالنی، شواهد بی چون و چرایی از وجود یک عامل عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک (گاز اعصاب) پیدا نموده است. در این بیانیه معین نشده که چه نوع نمونه هایی مورد آنالیز قرار گرفته است، همچنین معین نیست که دقیقاً چه شواهدی پیدا شده است: خود ماده، آثار آن یا عواقب قرار دریافت در معرض آن.

در این بیانیه تأکید شده که مقامات آلمانی دارند این یافته ها را در اختیار سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی، شرکای خود در اتحادیه اروپا و ناتو و همچنین سفیر فدراسیون روسیه در برلین قرار دهند.

در همین رابطه چارلز میشل رئیس دوره ای شورای اروپا گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مسئله پیامدهای احتمالی شرایط آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس روس برای دولت فدراسیون روسیه را مورد آنالیز قرار خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1156

به "واکنش روسیه به اتهامات دولت آلمان در رابطه با شرایط ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به اتهامات دولت آلمان در رابطه با شرایط ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید