وعده پامپئو درباره تحریم بلاروس و هشدار به روسیه

به گزارش مجله سویگل، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ممکن دانستن اعمال تحریم یا توقف فروش محصولات نفتی به بلاروس، تهدید کرد که در صورت تأیید مسئله توطئه با طالبان (برای کشتن آمریکایی ها در افغانستان)، روسیه بهای سنگینی باید بپردازد.

وعده پامپئو درباره تحریم بلاروس و هشدار به روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعمال تحریم هایی علیه بلاروس در رابطه با اعتراضات مردمی در این کشور را رد نکرد

پامپئو در مصاحبه ای که متن آن توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، از در پاسخ به سؤالی در این باره که آیا تحریم هایی علیه مقامات مینسک اعمال خواهد شد یا تأمین منابع نفتی بلاروس به حالت تعلیق در خواهد آمد، گفت: من مطمئن هستم که تمامی این موارد را آنالیز خواهیم کرد. معیارها در این زمینه بسیار مهم هستند. کاری که به نظر ما می توانیم انجام دهیم، نه تنها به طور یک جانبه از سوی ایالات متحده، بلکه در قالب چند جانبه و برای دستیابی به نتیجه بهتر برای مردم بلاروس است و واکنش به روادیدهای اخیر در بلاروس هم می تواند اعمال تحریم باشد و هم تصمیم گیری درباره فروش محصولات نفتی. البته این مسائل هنوز تعیین نشده است.

تهدید روسیه به پرداخت بهای سنگین در صورت تأیید توطئه با طالبان

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین یادآور شد که در صورت تأیید گزارشات مبنی بر پرداخت روسیه به نیروهای طالبان برای به قتل رساندن نیروهای آمریکایی در افغانستان، روسیه با بهای سنگینی بپردازد

پامپئو در این رابطه گفت: اگر روس ها واقعاً برای کشتن نظامیان آمریکایی یا به طور کلی مردم غربی، پول به طالبان داده باشند، اکنون مجبور خواهند شد تا بهای سنگینی بابت این اقدام خود بپردازند. من این موضوع را با وزیر امور خارجه (سرگئی) لاوروف در میان گذاشته ا م و می دانم که نظامیان ما نیز با مقامات نظامی روس در این باره صحبت نموده اند. ما چنین مسئله ای را تحمل نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1132

به "وعده پامپئو درباره تحریم بلاروس و هشدار به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده پامپئو درباره تحریم بلاروس و هشدار به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید