پارک های دیدنی تفلیس

به گزارش مجله سویگل، شهر تفلیس با اینکه امروزه یکی از شهرهای مدرن منطقه قفقاز محسوب می شود اما هنوز هم سنت ها و فرهنگ های قدیمی خود را حفظ کرده است . در واقع در تفلیس آمیزه ای از سنت و مدرنیته به چشم می خورد که برای گردشگران تور گرجستان بسیار جذاب می باشد . بسیاری از گردشگران تفلیس را با جاذبه های تاریخی اش می شناسند در حالی که این شهر دارای مراکز تفریحی متعدد ، طبیعت زیبا ، پارک ها و بوستان های کوچک و بزرگی است که بر جذابیت آن می افزایند . این مطلب از خبرنگاران به معرفی پارک های دیدنی تفلیس اختصاص یافته است با ما همراه باشید .

پارک های دیدنی تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

کوهستان پارک متاتسمیندا تفلیس

پارک کوهستانی متاتسمیندا (Mount Mtatsminda) در بخش مرکزی تفلیس بر بالای یک تپه واقع شده و با بیش از 100 هکتار وسعت دارای بخش ها و امکانات مختلف می باشد . شهربازی متاتسمیندا که از محبوب ترین پارک های تفریحی تفلیس می باشد در این پارک عظیم واقع شده و دارای بازی های مختلف برای تمامی گروه های سنی می باشد . متاتسمیندا با توجه به موقعیتش می تواند چشم اندازهایی فوق العاده از شهر تفلیس ارائه دهد .

پارک ملی تفلیس

پارک ملی تفلیس (Tbilisi National Park) به عنوان یکی از برترین جاذبه های گرجستان دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری بوده و از جذابیت های فوق العاده برخوردار می باشد . این منطقه قدیمی ترین پارک ملی گرجستان است که مساحت آن بیش از 240 کیلومتر مربع می باشد . در این پارک محافظت شده چندین صومعه تاریخی وجود دارد که گردشگران در کنار لذت بردن از زیبائی های طبیعی می توانند از این جاذبه های تاریخی دیدن نمایند .

پارک رایک تفلیس

از دیگر پارک های دیدنی تفلیس می توان به بوستان رایک اشاره کرد . این پارک زیبا در ساحل سمت چپ رودخانه متکواری واقع شده و از فضایی آرامش بخش و محیطی دلنشین برخوردار می باشد . هر روزه افراد زیادی به منظور لذت بردن از سرسبزی بوستان ، گل های رنگارنگ ، آواز پرندگان ، درختان بلند زیبا و صدای آب به پارک رایک (Rike Park) می آیند . گفتنی است که ابتدای تله کابین تفلیس در این پارک واقع شده و گردشگران با استفاده از آن می توانند تا قلعه ناریکالا بالا بروند . پل شیشه ای صلح نیز از دیگر جاذبه های این پارک می باشد .

باغ ملی گیاه شناسی گرجستان

اگر در سفر به تفلیس به دنبال جاذبه ای زیبا و منحصر به فرد هستید حتما سری به باغ ملی گیاه شناسی این شهر بزنید . این باغ به عنوان یکی از معروف ترین پارک های تفلیس بیش از 160 هکتار وسعت دارد و کلکسیونی از گونه های مختلف گیاهی را به نمایش گذاشته است . National Botanical Garden of Georgia بیش از سه قرن قدمت دارد و امروزه با جای دادن 4500 گروه از گیاهان طبقه بندی شده بسیار زیبا و دیدنی است .

پارک ویک تفلیس

ویک از دیگر پارک های محبوب تفلیس است که در سال های میانی قرن بیستم تاسیس شده و امروزه با وسعت تقریبی 200 هکتار از عظیمترین پارک های تفلیس می باشد . پارک ویک (Vake Park) که در نزدیکی دریاچه لاک پشت تفلیس واقع شده زیبایی های منحصر به فردی دارد که گردشگران را می تواند تا ساعت ها به خود مشغول سازد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 788

به "پارک های دیدنی تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های دیدنی تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید