پژو 208 زیر تیغ اتواکسپرس

به گزارش مجله سویگل، در حالی که هنوز هم بسیاری از خریداران ایرانی خاطره تلخ عدم فراوری پژو 208 که در پسابرجام قرار بود با قیمت 60 میلیون وارد بازار مصرف گردد را به فراموشی نسپرده اند، فراوری نسل تازه 208 در فرانسه با استقبال خوبی از سوی خریداران روبه رو شده است. استایل انقلابی این محصول در کنار کابین پیشرفته و عرضه نسخه برقی یاری نموده تا شیر فرانسوی به تداوم موفقیت 208 در بازار اروپا امیدوار باشد. مجله اروپایی اتواکسپرس (autoexpress) اخیرا در یک آزمایش جاده ای، نقاط قوت و ضعف این هاچ بک کوچک فرانسوی را مورد آنالیز قرار داده است. آزمایشی که حاوی نکاتی جالب درباره یکی از بهترین خودروهای این رده در سرتاسر دنیا است.

پژو 208 زیر تیغ اتواکسپرس

شیری با معینات آهو

با قیمتی نزدیک به 22 هزار دلار، سری مورد آزمایش 208 به موتور 128 اسبی سه سیلندر، 1.2 لیتری و کم مصرف مجهز است که اخیرا پژو آن را بازسازی نموده. این موتور وقتی در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی قرار می گیرد، شتاب صفر تا 100 کیلومتر 9.5 ثانیه ای و ماکزیمم سرعت 190 کیلومتری را برای 208 به ارمغان می آورد و در نهایت هم در هر 100 کیلومتر تنها 5.5 لیتر بنزین می سوزاند. اعداد را که می خوانیم و آنالیز می کنیم، ناگزیر از تایید این خودرو و تحسن آن به عنوان یکی از بهترین خودروهای مالی بازار هستیم. گشتاور 200نیوتن متری این پیشرانه موجب شده تا کششی بسیار مناسب عاید خودرو کوچک پژو گردد. کششی که حین رانندگی به خوبی مزه آن را می توان احساس کرد.

کابین 208، سفر به آینده

بخش بزرگی از محبوبیت سریع السیر 208 جدید ناشی از طراحی و چیدمان اتاق است که آن را از محصولات کوچک و مالی هم رده جدا نموده است. برای مثال تکنولوژی در کابین واقعا حرف اول را می زند. در یک قاب ساده، بعضی اطلاعات ضروری به صورت سه بعدی روی شیشه جلو منعکس می گردد که در ابتدا شاید عجیب به نظر برسند اما پس از چند دقیقه چشمان شما به آنها عادت خواهد نمود. در کل باید گفت این طراحی مینی مال و متریال خوب باعث شده اند کابین 208 جدید حس فوق العاده ای داشته باشد. از آنجا که 208 یکی از مجهزترین خودروهای کلاس خود به حساب می آید، خریداران این نکته را برای انتخاب محصولی در رده هاچ بک های کوچک حتما لحاظ خواهند کرد. انتظار می رود مدل پایه این خودرو قیمتی در حدود 16 هزار پوند داشته باشد. از آنجا که پژو208 جدید تنها به صورت پنج در عرضه خواهد شد، طراحی در عقب و ستون نازک C یاری شایانی به دید راننده می نماید. در عین حال جایگاه های عقب راحتی خوبی برای دو سرنشین بالغ دارند. در بخش بار و گنجایش، 208 بهتر از نسل قبل عمل می نماید. برای نمونه محفظه بار 311 لیتری برای اکثر خریداران کفایت می نماید هرچند خبری از کف جادار نیست و فضایی در آنجا تعبیه نشده است. اتاق هم به همین شکل است به طوری که چهار سرنشین بزرگسال می توانند به راحتی در سفرهای کوتاه و بلند در این خودرو آرامش داشته باشند.

سواری و رانندگی

خودرویی که اتواکسپرس تست نموده، نسخه مجهز به پیشرانه 1.2 لیتری توربو، بنزینی و سه سیلندر بوده که در کنار گیربکس شش سرعته دستی عملکرد درخشانی دارد. مدلی که بی شک بهترین انتخاب ممکن برای خریداران هم هست. در جاده معین شد این پیشرانه برای ارائه بهترین عملکرد خود باید کمی تحت فشار باشد اما به حد کافی آرام و ساکت بوده و قدرت خوبی را نیز در رانندگی شهری ارائه می نماید. کلاچ خودروی حاضر در تست کمی مبهم بوده و اهرم تعویض دنده نیز بزرگ است که احساس تغییر دنده جالبی را ایجاد نمی نماید؛ اما به رغم تمامی این موارد، 208 رانندگی آسانی داشته و حتی می توان گفت باید 208 را دوست داشت.

منبع: دیوار
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 322

به "پژو 208 زیر تیغ اتواکسپرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 208 زیر تیغ اتواکسپرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید