ژاپن: با آمریکا در مورد کره شمالی هماهنگ هستیم

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع ژاپن خاطرنشان کرد که کره شمالی در کوشش برای ایجاد شکاف بین توکیو و واشنگتن است اما ژاپن و ایالات متحده بر سر موشک های کره شمالی هماهنگ هستند و به دقت تحولات پس از پرتاب های آزمایشی اخیر را رصد خواهند کرد.

ژاپن: با آمریکا در مورد کره شمالی هماهنگ هستیم

وزارت دفاع ژاپن می گوید که وزیران دفاع ژاپن و آمریکا در جلسه اخیر خود روی این مسئله توافق داشتند که هیچ اختلافی بین این دو کشور وجود ندارد.

این وزارتخانه می گوید که وزیر دفاع ژاپن و همتای آمریکایی اش برای وادار کردن کره شمالی به کنار گذاشتن تمام انواع موشک های بالستیک توافق نموده اند.

واکنش وزارت دفاع ژاپن در پاسخ به بیانیه روز یکشنبه یکی از مقامات وزارت خارجه کره شمالی در امور آمریکا مطرح شد.

این مقام کره شمالی پرتاب های اخیر این کشور را این طور توجیه کرد که دونالد ترامپ آزمایش های موشک های کوتاه برد را مجاز دانسته است.

کره شمالی در هفته های اخیر چندین موشک کوتاه برد را آزمایش نموده است. کره جنوبی این موشک ها را از نوع بالستیک کوتاه برد توصیف و آن را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان می نماید.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش در توئیتر خاطرنشان کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نامه ای که به او نوشته است به خاطر آزمایش های اخیر این کشور یک عذرخواهی کوچک هم نموده و گفته است که وقتی رزمایش ها تمام گردد این آزمایش ها هم به خاتمه می رسند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 248

به "ژاپن: با آمریکا در مورد کره شمالی هماهنگ هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن: با آمریکا در مورد کره شمالی هماهنگ هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید