کدام یک از فیلم های 2022 شانس درآمد میلیارد دلاری را دارند؟

به گزارش مجله سویگل، در سال 2022 فیلم های مجذوب کننده و چشمگیری تولید خواهند شد که این پتانسیل را دارند در گیشه به فروش قابل توجهی دست پیدا کنند، اما باور کردن این امر که بتوانند مرز یک میلیارد دلار را رد کنند اندکی سخت به نظر می رسد.

کدام یک از فیلم های 2022 شانس درآمد میلیارد دلاری را دارند؟

درست است که تام هالند با درآمد معجزه آسای 1 میلیارد دلاری اسپایدرمن: راهی به خانه نیست، در بحبوحه بیماری کرونا توانست، گیشه را از آن خود کند، اما بیشتر فروش این فیلم به این خاطر بود که مخاطبین، آن را خاتمهی برای سه گانه بازگشت به خانه می دانستند و علاوه براین این فیلم از وجود کاراکترهای بی نظیری نیز بهره می برد.

در نتیجه شاید بتوان انتظار داشت که فیلم آنچارتد 2022 تام هالند هم این شانس را داشته باشد که در گیشه به فروش خوبی دست پیدا کند اما اینکه بتواند از مرز 1 میلیارد دلار عبور کند اندکی دور از فکر است. به علاوه، تصور نمی شود که رقبای دیگر این فیلم نیز در سال 2022 بتوانند در گیشه، مرز فروش یک میلیارد دلار را رد کنند. این رقبا عبارت اند از موربیوس، تاپ گان: ماوریک، آکوامن و پادشاهی گمشده، ماموریت غیرممکن 7 و مرد عنکبوتی: آن سوی دنیای عنکبوتی-پارت 1، جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور، بلک آدام و فلش هستند.

پس از یک سال تاخیر در انتشار فیلم ها و به تعویق افتادن تاریخ اکرانشان به دلیل همه گیری ویروس کرونا، بالاخره سال 2022 مملو از فیلم های فرنچایزی است که می توانند همانند فیلم راهی به خانه نیست خیل بزرگ تماشاگران را به سمت سینماها بکشانند. در حالی که بیشتر فیلم های پرفروش آینده می توانند درآمدهای قابل توجهی برای تولیدکنندگانشان داشته باشند، اما همه آن ها نمی توانند کاندید مناسبی برای کسب درآمد یک میلیارد دلاری باشند. بنابراین ما، در اینجا فهرستی از فیلم هایی را ارائه نمودی هایم که انتظار می رود در سال 2022 بتوانند از مرز درآمد یک میلیارد دلاری رد شوند.

1. بتمن (The Batman)

  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: رابرت بتینسون، پل دینو، جفری رایت
  • تاریخ انتشار: 2022

بتمن که قرار است در 4 مارس اکران شود، یکی از آن دست فیلم هایی است که بسیاری از طرفداران سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان در انتظار اکرانش هستند و جای تعجبی ندارد که برادران وارنر به شدت بر روی فروش این فیلم در سال 2022 حساب کرده باشند. در این فیلم رابرت پتنسون برای اولین بار، قرار است در نقش بتمن ظاهر شود و پل دینو، کالین فارل و زوئی کراویتز نیز قرار است به ایفای نقش کاراکترهای شرور و مخالف بتمن بپردازند. لذا تصور می شود که این فیلم می خواهد دنیایی تاریک تر از بتمن: بازگشت جنگجویان شنل پوش را به تصویر بکشد. بسیاری پیش بینی می کنند که بتمن فروش قابل توجهی در گیشه داشته باشد، چراکه در گذشته تمامی فیلم های بتمن نظیر شوالیه تاریکی کریستوفر نولان و شوالیه تاریکی برمی خیزد فروش بی نظیری داشته اند و هر یک از آن ها توانسته اند چیزی در حدود یک دهه پیش، از رکورد یک میلیارد دلاری عبور کنند. بتمن از وجود بازیگران پرطرفدار و کارکشته و داستانی مهیج بهره می برد و به علاوه اولین فیلم ابرقهرمانی است که پس از راهی به خانه نیست اکران می شود. بنابراین می توان انتظار داشت که یکی از رقبای درآمد 1 میلیارد دلاری سال 2022 باشد.

2. دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسون، ریچل مک آدامز
  • تاریخ انتشار: 2022

در حالی که بتمن می تواند انقلابی را در ماه مارس به پا کند، اما انتظار می رود که دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی در ماه می گیشه را زیرورو کند و درآمد زیادی را از آن خود نماید. پیش بینی می شود که دکتر استرنج 2 پس از فیلم راهی به خانه نیست مارول یکی از مهیج ترین فیلم های سال 2022 باشد. علاوه براین شخصیت محبوب واندا که در یکی از مجموعه های تلویزیونی دیزنی پلاس توانسته بود مخاطبین را مجذوب خود کند در این فیلم نیز حضور خواهد داشت.

3. دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

  • کارگردان: کالین ترورو
  • بازیگران: کریس پرت، لورا درن، سم نیل
  • تاریخ انتشار: 2022

فیلم پارک ژوراسیک به کارگردانی استیون اسپیلبرگ از اولین باری که در سال 1993 به نمایش درآمد تا به این لحظه یکی از بهترین فیلم های گیشه به حساب می آید و هم اکنون دنیای ژوراسیک قرار است دوباره همان حس و حال را در بین طرفداران این فیلم به وجود آورد. با در نظر گرفتن اندازه درآمد فیلم های دنیای ژوراسیک و دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی که توانستند رکورد 1 میلیارد دلاری گیشه را از آن خود کنند، انتظار می رود که دنیای ژوراسیک: قلمرو که آخرین قسمت از این سه گانه منحصربه فرد قلمداد می شود نیز بتواند ادامه دهنده راهشان باشد. به کارگیری بازیگران فیلم پارک ژوراسیک نظیر کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، سم نیل و لورا درن، قطعا سبب خواهد شد که این فیلم در کنار فیلم ثور: عشق و تندر و لایت یر تابستان بی نظیری را برای طرفداران این گونه فیلم ها رقم بزند.

4. لایت یر (Lightyear)

  • کارگردان: آنگوس مک لین
  • بازیگران: کریس ایوانز
  • تاریخ انتشار: 2022

یکی دیگر از فیلم هایی که در سال 2022 انتظار می رود بتواند رکورد یک میلیارد دلاری را از آن خود کند لایت یر است که از زاویه ای نو به دنیای پیکسار و دنیای اسباب بازی ها می نگرد. در واقع کارگردان فیلم لایت یر به جای پرداختن به اسباب بازی باز لایت یر تیم آلن، یک فیلم مستقل را ساخته وپرداخته کرده که منشا پیدایش شخصیت علمی تخیلی باز لایت یر را روایت می کند. انتظار می رود برداشت نو پیکسار با صدای کریس ایوانز یا همان کاپیتان آمریکا، بینندگان را در هر بازه سنی ای که باشند به سمت خود جذب کند. قطعا لایت یر پس از فیلم های ابرقهرمانی و علمی تخیلی، بیشترین شانس را برای کسب رکورد درآمد 1 میلیارد دلاری خواهد داشت.

5. ثور: عشق و تندر (Thor: Love And Thunder)

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: تسا تامپسون، کریس پرت، دیوید باتیستا
  • تاریخ انتشار: 2022

بسته به بازخورد دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی که قرار است در ماه می اکران شود، ثور: عشق و تندر این شانس را خواهد داشت تا در جولای به درآمد بیش از 1 میلیارد دلار در گیشه دست یابد. درست است که قطعا دکتر استرنج جمعیت زیادی را به سمت سینماها خواهد کشاند اما باور اینکه این فیلم به کارگردانی تایکی وایتیتی، نتواند جمعیت زیادی را به سمت سینماها روانه کند سخت است. ثور: رگناروک در گیشه 854 میلیون دلار به دست آورد، اما توقع ما از ثور: عشق و تندر بیشتر است چراکه این دنباله به عواقب فیلم انتقام جویان: خاتمه بازی، می پردازد و کاراکتر جین فاستر با نقش آفرینی ناتالی پورتمن نیز در این فیلم بازگشته است. به دلیل وجود کاراکترهای بی نظیر و کارگردانی و نویسندگی فوق العاده تایکا وایتیتی، ثور: عشق و تندر قطعا در گیشه خواهد درخشید.

6. پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: لیتیشیا رایت، دانای گوریرا، وینستون دوک
  • تاریخ انتشار: 2022

یکی دیگر از فیلم های مهم مارول که در سال 2022 اکران می شود، پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه نام دارد، دنباله ای که می تواند نامزد شکستن رکورد 1 میلیارد دلاری گیشه باشد. فیلم پلنگ سیاه 2 که دنباله یکی از تحسین شده ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ معاصر است پس از درگذشت نابهنگام چادویک بوزمن، بازیگر فیلم پلنگ سیاه در سال 2020، وظیفه بسیار سنگین تری را به دوش می کشد. این دنباله می خواهد تماشاگران را دوباره به دنیای هیجان انگیز واکاندا ببرد، اما فعلا با جنجال های به راه افتاده بر سر ویدئویی که یکی از بازیگرانش به نام لیتیشیا رایت بر ضد واکسن کرونا در شبکه های اجتماعی پست کرده در کلنجار است. در حالی که هنوز معلوم نیست که این موضوع بر فروش گیشه پلنگ سیاه 2 تاثیری داشته باشد یا خیر، اما قطعا می توان گفت که تاثیر مثبتی بر روی فیلم نخواهد داشت.

7. آواتار 2 (Avatar 2)

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: زوئی سالدانیا، وین دیزل، ادی فالکو
  • تاریخ انتشار: 2022

در حالی که به دلیل تاخیر طولانی در تولید دنباله دوم آواتار، برخی از طرفدارانش علاقه و هیجان خود را ازدست داده اند، نمی توان انکار کرد که این فیلم همچنان طرفداران خاص خود را دارد. آواتار که در سال 2009 به کارگردانی جیمز کامرون تولید شد همچنان با فروش بیش از 2 میلیارد دلار در گیشه پرچم دار پردرآمدترین فیلم های تاریخ است چراکه عملکرد بسیار بهتری نسبت به تایتانیک و انتقام جویان: خاتمه بازی داشته است. اما با توجه به اینکه ساخت آواتار 2 13 سال زمان برده، برآورد های زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد که آیا این حماسه علمی تخیلی می تواند حداقل رکورد یک میلیارد دلاری را که نصف درآمد فیلم قبلی است بشکند یا نه.

البته با توجه به اینکه اکران آواتار 2 در 16 دسامبر با اکران آکوامن 2 مصادف شده ممکن است این فیلم برخی از تماشاگرانش را به خاطر اینکه به تماشای آکوامن خواهند رفت از دست بدهد. از آنجایی که آواتار توانسته عنوان پرافتخار پردرآمدترین فیلم باکس آفیس را از آن خود کند، هر درآمدی کمتر از 1 میلیارد دلار برای آواتار 2 شرم آور خواهد بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1942

به "کدام یک از فیلم های 2022 شانس درآمد میلیارد دلاری را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام یک از فیلم های 2022 شانس درآمد میلیارد دلاری را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید