کشف میزان تخریب محیط زیست با قورباغه یاب خورشیدی

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آنالیز تعداد قورباغه ها در هر منطقه با تحقیق دقیق در خصوص آواها و اصواتی که آنها از خود خارج می نمایند، انجام می گردد. اما این کار مستلزم حضور محققان در محل زندگی قورباغه هاست که موجب ترس، فرار و ساکت شدن آن می گردد و دستیابی به آمار دقیق را مشکل می نماید.

کشف میزان تخریب محیط زیست با قورباغه یاب خورشیدی

از همین رو زیست شناسان استرالیایی برای دستیابی به آمار دقیق و واقعی قورباغه ها، دستگاهی به نام فراگ فون را ابداع نموده اند که دستگاهی ضدآب و مقاوم برای شمارش قورباغه هاست. این دستگاه مجهز به حسگرهای حرارتی و نیز حسگرهای دیگری برای آنالیز دمای هوا و دمای آب است. شارژ باتری های این دستگاه با استفاده از صفحات خورشیدی صورت می گیرد.

محققان می توانند از راه دور و با فعال کردن این دستگاه به وسیله اپلیکیشن خاص نصب شده بر روی گوشی هوشمند خود، سروصدای محیط اطراف نصب فراگ فون را بشنوند. این دستگاه قادر به ثبت سروصدای قورباغه ها درفاصله حداکثر 150 متری خود است و لذا دانشمندان از این طریق می توانند تعداد دقیق آنها را بدون احتیاج به حضور در محل تخمین بزنند.

از سوی دیگر حسگرهای این دستگاه قادر به ارسال اطلاعات آب و هوای محیط و غیره به وسیله پیامک هستند. همچنین یک ماژول ویژه بر روی این دستگاه برای تبادل اطلاعات با ماهواره ها در نقاطی که پوشش مخابراتی ضعیف است، در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 589

به "کشف میزان تخریب محیط زیست با قورباغه یاب خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف میزان تخریب محیط زیست با قورباغه یاب خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید