کلیسای باستانی 1600 ساله در زیر آب و در سواحل دریاچه ایزنیک، عکس

به گزارش مجله سویگل، این ریشه های باستانی در سال 2014 زمانی که یک کلیسای باستانی 1600 ساله در زیر آب و در سواحل دریاچه ایزنیک پیدا شد خود را نشان دادند .

کلیسای باستانی 1600 ساله در زیر آب و در سواحل دریاچه ایزنیک، عکس

به طرز شگفت آوری، ویرانه های باستانی باقی مانده تا زمانی که نقشه برداران دولتی متوجه آن ها نشده بودند، جلب توجه ننموده بودند. برای دکتر مصطفی ساهین، رئیس باستان شناسی در دانشگاه بورسا، جای تعجب داشت. او گفت: وقتی برای اولین بار تصاویر دریاچه را دیدم، از دیدن یک ساختار کلیسای باستانی که به وضوح دیده می شد، بسیار شگفت زده شدم. من از سال 2006 در دریاچه ایزنیک در حال اجرا تحقیقات میدانی بودم و ساختار باشکوه آن را کشف ننموده بودم!

در سال 2015، دکتر مصطفی ساهین تیمی را در کاوش های زیر آب رهبری کرد تا اطلاعات بیشتری در خصوص این کلیسای باستانی که 6 تا 10 فوت زیر آب قرار داشت و 165 فوت دریایی وسعت دارد کشف نمایند. این تیم توانستند در حفاری های اولیه کلیسای باستانی، اطلاعات کاملی کسب نمایند. آن ها نه تنها در خصوص سنبلسیس که به اواخر قرن 4 یا اوایل قرن 5 قبل از میلاد مسیح بازمی شود اطلاعات کسب کردند، بلکه متوجه شدند که به احتمال زیاد این کلیسای باستانی بر روی یک ساختاری که از قبل موجود بوده ساخته شده است.

این روش در آن موقع متداول بود و شرح می دهد که چرا زمین در ابتدا 1.6 فوت پایین تر از دیوارها ساخته شده بود. آن ها همچنین هیچ مدرکی دال بر استفاده از موزاییک یا سنگ در کف زمین پیدا نکردند. محققان بر این باورند که سازه موجود احتمالاً از چوب ساخته شده باشد. آن ها همچنین چندین گور و اسکلت بدن چند کودک خردسال و یک فرد میان سال را در این محل پیدا کردند که خود بر اسرار این کلیسا اضافه می نماید!

باستان شناسان به کار خود ادامه می دهند و به دنبال کشف رمز و راز دیگری هستند. دکتر مصطفی ساهین معتقد است بنایی که کلیسا بر روی آن واقع شده است ممکن است معبد بت پرستان باشد که به آپولو اختصاص داده شده است. سوابق باستان شناسی نشان می دهد که امپراتور روم کومودوس، این معبد را درست پشت دیوارهای شهر بنا نموده است چراکه در کاوش ها سکه و قطعاتی از چراغ های باستانی پیدا شده است .

درحالی که باستان شناسان تحقیقات خود را ادامه می دهند، برنامه هایی برای تبدیل کردن این مکان به موزه زیر آب وجود دارد تا افراد بیشتری بتوانند این شگفتی فرورفته در زیر آب را ببینند.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1108

به "کلیسای باستانی 1600 ساله در زیر آب و در سواحل دریاچه ایزنیک، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای باستانی 1600 ساله در زیر آب و در سواحل دریاچه ایزنیک، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید