29 آبان؛ همایش یکصد سال موزه در ایران

به گزارش مجله سویگل، خبرگزاری خبرنگاران- همایش یکصد سال موزه در ایران به مناسبت هفتاد و پنجمین سال تاسیس شورای بین المللی موزه ها به همت کمیته ملی موزه های ایران و با همکاری موزه ارتباطات شنبه 29 آبان برگزار می شود.

29 آبان؛ همایش یکصد سال موزه در ایران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، رئیس موزه ارتباطات با اشاره به شعار امسال شورای بین المللی موزه ها (Icom) با عنوان آینده موزه ها: بازیابی و تصور دوباره افزود: کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) با همکاری نهاد های موزه ای و پژوهشگران این رشته به بررسی آن چه که در قرن گذشته بر موزه های ایران رفت در قالب همایش صدسال موزه در ایران خواهد پرداخت.

حسن عمیدی با بیان اینکه موزه ها، آیینه تمام نمای گذشتگان ما هستند و پل ارتباطی بین گذشته، حال و آینده محسوب می شوند، افزود: هر یک از این آثار شرح حالی دارند و با زبان بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند.

وی با بیان اینکه موزه ارتباطات در طی یکسال و نیم گذشته همواره با سایر موزه ها به جهت تحقق شعار موزه ها زنده اند و ایجاد تور های مجازی همراهی کرده است، گفت: اینگونه اقدامات فرهنگی در کشور همواره مورد توجه نهاد های بین المللی از جمله اتحادیه جهانی پست و شورای راهبری موزه ها نیز قرار گرفته است.

این همایش از ساعت 15 تا 19 در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1852

به "29 آبان؛ همایش یکصد سال موزه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29 آبان؛ همایش یکصد سال موزه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید