آذری: مدیر وزارت ورزش گفت در فوتبال دخالت نمی کنم، اما پیگیر حل مسائل استقلال و پرسپولیس بود

به گزارش مجله سویگل، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: 75 تا 80 درصد طرفداران فوتبال به جز تیم شهر خود، طرفداران استقلال و پرسپولیس هستند.

آذری: مدیر وزارت ورزش گفت در فوتبال دخالت نمی کنم، اما پیگیر حل مسائل استقلال و پرسپولیس بود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سعید آذری درباره اینکه طرفداران فوتبال در شهرهای مختلف اعتقاد دارند وزارت ورزش تنها به استقلال و پرسپولیس رسیدگی می کند، گفت: در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت آمده هیچ سازمان و مجمعی نباید دو تیم در یک ساختار داشته باشد و آن دو نباید همزمان در یک مسابقات باشند. یعنی قوانین فیفا چنین اجازه ای نمی دهد.

وی که با برنامه آفساید رادیو جوان صحبت می کرد، درباره مدیریت وزارت ورزش و جوانان بر سرخابی های پایتخت گفت: وزارت ورزش برای استقلال و پرسپولیس مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و اعضای مجمع معین می کند و افکار مردم را به این سمت می برد که نه فقط فوتبال، بلکه کل ورزش کشور تحت الشعاع استقلال و پرسپولیس قرار گرفته است. این موضوع ارتباطی به وزارت فعلی ورزش ندارد. سازمان تربیت بدنی نیز چنین شرایطی داشت.

عزیزان هر چه تلاش می کنند این ذهنیت را پاک کنند، اتفاق جدیدی می افتد.، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان ضمن بیان این جمله گفت: هفته گذشته به یک مدیر وزارت ورزش گفتم مسئله ای را بررسی کند که او گفت در مسائل فوتبال دخالت نمی کند. جالب بود که همان مقام، سه روز بعد دنبال حل مسائل استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود.

آذری با بیان اینکه تیمداری دولت موضوع جدیدی نیست و سایر تیم های لیگ فزونی هم دولتی یا خصولتی هستند، شرح داد: باشگاه های ذوب آهن، فولاد مبارکه سپاهان، پیکان و سایپا چنین شرایطی دارند. تعداد تیم های خصوصی بیشتر از چهار تیم نمی شود و باید بپذیریم 85 تا 90 درصد لیگ ما را تیم های دولتی تشکیل می دهند. بروز دولت در استقلال و پرسپولیس توسط وزارت ورزش به گونه ای در اذهان جهت دهی شده است که همه مسائل توسط وزارت حل می شود.

وی درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: این موضوع بیشتر از یک شعار نیست و این شعار سال هاست که داده می شود. شما هیچ طرفداری را نمی توانی وادار کنی طرفدار تیمی باشد و این موضوع، عشقی است. همچنین طرفداری تیم، هویت شخصی برای افراد می سازد و باعث غرور آنها می شود. 75 تا 80 درصد طرفداران فوتبال به جز تیم شهر خود، طرفداران استقلال و پرسپولیس هستند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به موانع عرضه باشگاه های استقلال و پرسپولیس در بورس گفت: نمی دانم تا کجا پیش رفته اند، اما اگر کسی شرایط حضور در بورس را بداند، می فهمد دو باشگاه به فرابورس هم نمی توانند بروند. شرکت هایی که زیان انباشته ای 400 تا 500 میلیارد تومانی دارند، اگر سهام را به بلو ک های خرد تقسیم کنند، برای پذیره نویسی باید ابتدا تراز مالی نابسامان خود را اصلاح کنند.

آذری درباره حضور کنندگان مجلس در ساختار مدیریتی سرخابی های پایتخت گفت: ورزش در دنیا می تواند سکوی پرش یا سقوط باشد. کسی که وارد ساختار ورزش شود، حتی اگر تحصیلکرده ورزش هم باشد، اعتبارش در گروی توپ فوتبال است که اگر از خط رد شود، همه چیز ردیف می شود، وگرنه آبروریزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور این کنندگان مجلس در استقلال و پرسپولیس آغاز شد و در همه باشگاه ها دیده می شود، گفت: همه کنندگان مجلس به دنبال کمک به باشگاه ها هستند که این فوق العاده است، به خصوص برای تیم های شهرستانی. از طرفی سیاست دیگری در این موضوع، به ویژه در ایام انتخابات ها دنبال می شود که روی ظرفیت طرفداری باشگاه ها حساب می کنند. در این شرایط، حضور عزیزان در باشگاه جهت دار می شود و برخی افراد - نه کنندگان مجلس - تلاش می کنند افراد خود را به باشگاه بیاورند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در ادامه اضافه نمود: این افراد دیگر کاری به این موضوع ندارند که شخصی در باشگاهی، 14 تا 15 سال پیروز بوده است یا خیر. آنها به دنبال مزایایی هستند که تعداد طرفداران باشگاه ها معین کننده آن است. گرایش به استقلال و پرسپولیس فقط به این دلیل است که تعداد طرفداران آنها بیشتر از همه تیم ها هستند و ما آنها را سکوی پرش می دانیم. در شهرستان ها مدیرانی که می خواهند در باشگاه ها بمانند، خفت و خاری را از برخی ها می پذیرند و کسانی را می آورند که هیچ سابقه مدیریتی ندارند، صرفاً برای اینکه این آدم برود و شرایط مدیریتی آنها تثبیت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1092

به "آذری: مدیر وزارت ورزش گفت در فوتبال دخالت نمی کنم، اما پیگیر حل مسائل استقلال و پرسپولیس بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری: مدیر وزارت ورزش گفت در فوتبال دخالت نمی کنم، اما پیگیر حل مسائل استقلال و پرسپولیس بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید