آمادگی چین برای مذاکره در مورد مساله هسته ای کره شمالی

به گزارش مجله سویگل، وزیر خارجه چین گفت: پکن آماده است تا در قالب هر فرمتی در مورد برنامه هسته ای کره شمالی مذاکره کند.

آمادگی چین برای مذاکره در مورد مساله هسته ای کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی وزیر خارجه چین روز سه شنبه در سخناتی تاکید نمود: پکن آماده است تا در چارچوب هر فرمتی درباره مساله هسته ای پیونگ یانگ تبادل نظر کند.

وی در ادامه توضیح داد: ما آماده هر گونه طرح ابتکاری هستیم که به بازگشت به فرایند مذاکره در مورد مساله هسته ای کره شمالی، یاری کند. طرف های مختلف فرمت های گوناگونی را پیشنهاد داده اند، شامل تبادل نظرهای دوجانبه، سه جانبه، چهارجانبه و سایر فرمت ها.

وزیر خارجه چین گفت: پکن بر این مساله تاکید دارد که خلع سلاح شبه جزیره کره و تبادل نظر برای امضای توافقنامه صلح باید به طور همزمان باشد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز اخیرا قطعنامه جدیدی را با هدف اعمال تحریمهای سختگیرانه و شدید علیه کره شمالی تصویب نموده است.

بر اساس تحریم های جدید، همه محموله های تجاری به کره شمالی یا همه محموله هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده اند.

بعضی دیپلمات های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدیدترین رژیم تحریمهای سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی نموده اند.کره شمالی اعلام نموده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 666

به "آمادگی چین برای مذاکره در مورد مساله هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین برای مذاکره در مورد مساله هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید