آموزش مقابله با دروغ های کرونایی با بازی ویدئویی

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، بعضی گروه ها و افراد با انتشار اخبار دروغین و توطئه آمیز در ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی موجب تشویش افکار عمومی شده اند و آزمایشگاه تصمیم گیری اجتماعی در دانشگاه کمبریج به این فکر افتاده که به وسیله یک بازی به نام Go Viral! آگاهی عمومی در خصوص ماهیت اخبار جعلی و شیوه مقابله با آنها را افزایش دهد.

آموزش مقابله با دروغ های کرونایی با بازی ویدئویی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

طراحی این بازی چندمرحله ای که مبتنی بر پرسش و پاسخ با کاربران است، به وسیله آنالیز یافته های روانشناسی و تحقیق در خصوص نحوه عملکرد مغز اجرا شده است. در جریان این بازی کاربر اخبار دروغ و تئوری های توطئه شخصی خود را برای انتشار در شبکه های اجتماعی طراحی می نماید و مشاهده می نماید که چگونه دروغ پردازی هایی از این دست به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شده و ذهن و فکر هزاران نفر را آلوده می نماید.

طراحان این بازی معتقدند توانمندسازی عموم مردم برای فراوری اخبار جعلی در جریان یک بازی ویدئویی درک و دانش افراد در خصوص این مساله را افزایش داده و به آنها یاری می نماید هر چه بیشتر با انتشار اخبار جعلی مقابله نمایند. همچنین می توان انتظار داشت افرادی که این بازی را اجرا نمایند به ابزاری برای نشر بیشتر اخبار دروغ و غلط در خصوص ویروس کرونا مبدل نشوند.

برای اجرای این بازی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن می توانید به نشانی https://www.goviralgame.com/en مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1225

به "آموزش مقابله با دروغ های کرونایی با بازی ویدئویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مقابله با دروغ های کرونایی با بازی ویدئویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید