اجرای طرح مدافعین افتخاری سلامت با مشارکت خادمیاران رضوی

به گزارش مجله سویگل، مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی از اجرای طرح مدافعین افتخاری سلامت برای مقابله با کرونا، با مشارکت خادمیاران رضوی سراسر کشور اطلاع داد.

اجرای طرح مدافعین افتخاری سلامت با مشارکت خادمیاران رضوی

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاراناز آستان نیوز، علی اکبر عصارنیا اظهار کرد: با توجه به درگیر شدن آحاد مختلف کشور با ویروس همه گیر کرونا و تبعات ناشی از این بیماری، خادم یاران حضرت رضا(ع) در این طرح با تأسی به سیره آن حضرت بیش از گذشته به یاری احتیاجمندان و اقشار محروم شتافته و با مشارکت در فعالیت های عام المنفعه، سهمی کوچک اما مؤثر را در خدمت به هم وطنان خویش ایفا می نمایند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در این طرح با انتخاب مصادیق گزارش خدمات فردی، گروهی و کانون دفاتر انجام و در سامانه خادمیاران رضوی ثبت می گردد، اضافه کرد: محدودیتی برای انتخاب همزمان چند مصداق وجود نداشته و برای ثبت گزارش احتیاج به تایید اولیه نیست.

به گفته عصارنیا این طرح با 6 عنوان خدمتی، در موضوعات همیاران سلامت (خدمت به بیماران، خدمت به سالمندان و افرادی که امکان خروج از منزل را ندارند)، همیاران فراوری (فراوری البسه و ماسک)، صدای سلامت (پاسخگویی تخصصی ویژه خادمیاران حوزه سلامت)، خادمان مدافع سلامت(خدمت به کادر درمانی)، خادم اطلاع رسانی و آموزش های حوزه سلامت (انجام برنامه های فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی به عموم مردم در مورد رعایت نکات بهداشتی) و همیاری اقتصادی یاری های نقدی خادمیاران با تأمین هزینه های دارویی، بهداشتی، درمانی انجام می گردد.

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی توضیح داد: این طرح با توجه به تبعات ناشی از فراگیری این بیماری برای سالمندان و قشر آسیب پذیر جامعه که امکان خروج از منزل را ندارند، در قالب های مذکور توسط خادمیاران رضوی انجام می گردد.

عصارنیا اضافه کرد: خدمت به بیماران، خدمت به سالمندان و افرادی که امکان خروج از منزل را ندارند شامل تأمین مایحتاج روزانه، تأمین دارو، انجام کارهای اداری بیرون از منزل می گردد.

وی یادآور شد: مصداق همیاران فراوری برای فراوری البسه و ماسک نیز با عنایت به شرایط حاکم و کمبود البسه و ماسک در زمینه فراوری ملزومات مورد احتیاج سلامت توسط خادمیاران شامل تأمین مواد اولیه، فراوری ماسک و البسه و توزیع اقلام فراوریی بین احتیاجمندان انجام می گردد.

عصارنیا با بیان اینکه مصداق صدای سلامت، پاسخگویی تخصصی خادمیاران رضوی در حوزه سلامت است، توضیح داد: این حوزه خدمتی نیز با حضور پزشکان و متخصصین در قالب مشاوره تخصصی به وسیله سامانه مشاوره تلفنی 4030، شبکه های اجتماعی، اطلاعات مورد احتیاج و ضروری به مردم به وسیله کانون سلامت دفاتر انجام می گردد.

به گفته وی، مصداق خادم مدافعان سلامت با موضوع خدمت به کادر درمانی بر اساس تخصص، علاقه و فعالیت های مختلف در مراکز درمانی درگیر در این بیماری که شامل خدمات پرستاری و بهیاری است، انجام می گردد.

عصارنیا گفت: انجام برنامه های فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی به عموم مردم در مورد رعایت نکات بهداشتی مصداق خدمتی خادم اطلاع رسانی و آموزش های حوزه سلامت است که در قالب ارسال پیامک اطلاع رسانی، تأمین محتوای شبکه های اجتماعی و تأمین محتوای نشریات و بولتن های اطلاع رسانی انجام می گردد.

وی در سرانجام ششمین مصداق خدمتی خادمیاران رضوی در این طرح را با عنوان همیاری اقتصادی به شکل یاری های نقدی خادمیاران برای تأمین هزینه های دارویی، بهداشتی، درمانی برشمرد.

خادمیاران رضوی می توانند با مراجعه به سامانه خادمیاران به آدرس https://khademyar.razavi.ir/ در این پویش شرکت نمایند.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 902

به "اجرای طرح مدافعین افتخاری سلامت با مشارکت خادمیاران رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مدافعین افتخاری سلامت با مشارکت خادمیاران رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید