ایجاد التهاب در بازار مسکن

به گزارش مجله سویگل، به رغم اینکه بازار مسکن درنخستین ماه فصل زمستان همچنان مانند بازارماه های پایانی فصل پاییز داغ و آمارها حاکی ازرونق معاملات بود، اما مشاوران املاک می گویند : خطای بزرگ مالکان و فروشندگان ملک در هفته های اخیر می تواند به بازگشت بازار به فاز پیش از رونق منجر گردد وبا ایجاد التهاب ،میزان معاملات را کاهش دهد.

ایجاد التهاب در بازار مسکن

جهت دریافت خدمات گروه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گفته مشاوران ، این خطا انصراف مالکان و سازنده های آپارتمان های نوساز و تازه ساز از عرضه املاک خود به بازار به طمع افزایش قیمت بیش از پیش در بازار شب عید و فروش به بالاترین بهای ممکن است.

هم اکنون بسیاری از مالکان و سازنده های آپارتمان های نوساز و تازه ساز با عمر بنای صفر تا 5 سال ساخت که طی دو سه ماه اخیر تعدادی از واحدهای تکمیل شده خود را نیز فروخته اند، به فرض اینکه قیمت مسکن با وجود تغییر در ماه های اخیر، در دو ماه باقی مانده تا خاتمه سال افزایشی دوباره خواهد داشت ، از فروش واحدهای باقی مانده منصرف شده اند.

این وضع به ویژه در مناطق مصرفی موجب شده است مشاوران املاک به بعضی ازخریداران آپارتمان اعلام نمایند که هیچ آپارتمانی حتی گران قیمت و نا متناسب با بودجه آن ها دراختیار ندارند.

کارشناسان بازارمسکن هشدارمی دهند که اگرچه هنوز نشانه های تاثیرمنفی این رفتار بررونق معاملات چندان دیده نمی گردد اما ،ادامه این خطا می تواند خریداران خانه را از جست وجو ناامید و آنها را از خرید برای مدت نامعلوم دست کم تا زمان تثبیت قیمت ها و عرضه واحد های مسکونی مناسب به بازار منصرف کند.

ادامه این رفتار فروشندگان ، به طور قطع سدی در برابر رونق معاملات مسکن خواهد بود و بازارمسکن را از رسیدن به مقصدی که دست کم پس از چهار سال انتظار و رکود به آن دست یافته دوباره به دوره رکود خواهد کشاند.دنیای اقتصاد

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 689

به "ایجاد التهاب در بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد التهاب در بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید