ترامپ مذاکره بر سر یاری های مرتبط با کرونا را قطع کرد، پلوسی: ترامپ چهره واقعی خود را نشان داد

به گزارش مجله سویگل، ایسنا نوشت: ترامپ گفت وگو بر سر لایحه کمک به آسیب دیدگان بر اثر پاندمی کرونا را قطع کرد و آن را به پس از پیروزی در انتخابات محول ساخت. به گفته ترامپ گفت وگو بر سر مشوق های مالی که با حزب دموکرات جریان دارد، نافرجام بوده است.

ترامپ مذاکره بر سر یاری های مرتبط با کرونا را قطع کرد، پلوسی: ترامپ چهره واقعی خود را نشان داد

به گزارش دویچه وله، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از ترک بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، به مذاکرات با حزب دموکرات برای توافق بر سر یک بسته حمایتی از آسیب دیدگان به علت گسترش پاندمی خاتمه داد.

ترامپ در پیامی توییتری گفت به زیردستان خود دستور داده است که مذاکرات را تا رسیدن به موعد انتخابات سوم نوامبر قطع نمایند.

از چند ماه پیش کارشناسان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بر سر تصویب بسته حمایت مالی از اقتصاد گفت وگو می کردند. رهبری مذاکرات را نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان و استیون منوچین وزیر دارایی ایالات متحده به عهده داشتند.

نمایندگان دموکرات که در مجلس نمایندگان اکثریت دارند، آخرین بار ارائه بسته ای به میزان دو تریلیون و 400 میلیارد دلار (حدود دو تریلیون یورو) پیشنهاد نموده بودند، تا به بخش مالی که به علت پاندمی بیماری کووید19 به شدت آسیب دیده است، یاری گردد. کاخ سفید این میزان را بسیار هنگفت دانست و در برابر حداکثر مبلغ یک تریلیون و 600 میلیارد دلار را پیشنهاد کرد.

ترامپ مدعی شد که هدف پلوسی یاری به آسیب دیدگان مالی و پیکار با ویروس کرونا نیست، بلکه این است که به ایالت هایی که به خاطر سوءمدیریت دموکرات ها بدهکار هستند، پول برساند. او گفت که ایالت های یادشده سرشار از جرم و جنایت هستند.

با این حال او گفته است که از بعضی اقدامات خاص نظیر یاری به صنعت هواپیمایی و وام به مشاغل کوچک حمایت خواهد نمود.

ترامپ در توییتی نوشت: مجلس نمایندگان و سنا باید فورا یاری مالی 25 میلیارد دلاری به صنعت هوانوردی و 135 میلیارد دلار برای برنامه حمایت از مشاغل کوچک را تصویب نمایند. هر دوی اینها بطور کامل پرداخت خواهند شد. من همین الان امضا می کنم.

بلافاصله پس از اظهارات ترامپ شاخص سهام بازارهای مالی آمریکا پایین آمد.

ترامپ در پیامی توییتری اطمینان داد که در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر پیروز خواهد شد و پس از آن بودجه تازه ای حاوی مشوق های مالی، ارائه خواهد داد. این درحالی است که طبق نظرسنجی ها او کمتر از رقیبش جو بایدن از حزب دموکرات شانس پیروزی دارد.

نانسی پلوسی از شیوه رفتار ترامپ به شدت انتقاد کرد و گفت که او یک بار دیگر سیمای واقعی خود را نشان داد که تنها به خود اهمیت می دهد و نه به کشور.

پلوسی گفت که ترامپ ثروتمندان کشور را از پرداخت مالیات معاف می نماید و از یاری به بچه ها فقیر، بیکاران و خانواده های زحمتکش آمریکایی خودداری می ورزد.

در ماه مارس و زمانی که آشکار شد اقتصاد آمریکا به شدت از پاندمی آسیب دیده است، کنگره بزرگترین بسته حمایتی تاریخ کشور را به میزان 2 تریلیون و 200 میلیارد دلار تصویب کرد. در خاتمه ماه آوریل بسته دیگری به حجم 500 میلیارد دلار تصویب شد.

دو بخش اصلی این بسته، یعنی حقوق بیکاری هفتگی به میزان 600 دلار به خانواده های بی بضاعت و یاری به بنگاه های مالی تا به امروز انجام نگرفته است.

کارشناسان می گویند که اقتصاد به یاری های فوری احتیاج مبرم دارد. آنها هشدار داده اند که بدون یاری به احتیاجمندان، فرایند پیشرفت مالی می تواند متوقف گردد.

جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هشدار داده که کم کاری سیاست گذاران و افت بیشتر سرعت فرایند بهبود مالی پیامدهای تراژیک خواهد داشت.

در آمریکا میلیون ها نفر به خاطر گسترش پاندمی کار خود را از دست داده اند. نرخ بیکاری به حدود هشت درصد رسیده است. از ماه مارس و آوریل و روزهای اوجگیری پاندمی بیکاری کمتر شده اما شرایط زندگی همچنان برای حدود ده میلیون نفر از کارورزان جامعه مصیبت بار است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1204

به "ترامپ مذاکره بر سر یاری های مرتبط با کرونا را قطع کرد، پلوسی: ترامپ چهره واقعی خود را نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مذاکره بر سر یاری های مرتبط با کرونا را قطع کرد، پلوسی: ترامپ چهره واقعی خود را نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید