جشنواره کتابخوان و رسانه فرصتی ویژه برای اصحاب رسانه با هدف تولیدات مناسبتی است

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی توکلیان، دبیر اولین جشنواره کتابخوان و رسانه در گفت وگویی ضمن تشریح فعالیت های این جشنواره گفت: شهریورماه سال جاری فراخوان مشارکت اهالی رسانه در نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه منتشر شد و به حمدالله از همان روزهای نخست اقبال خوبی از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه صورت گرفت و مطالب رسانه ای خوب و جذابی نیز فراوری شد.

جشنواره کتابخوان و رسانه فرصتی ویژه برای اصحاب رسانه با هدف تولیدات مناسبتی است

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در راه ایجاد دبیرخانه جشنواره داشتیم که با تدابیر اندیشیده شده دبیرخانه مجازی طراحی و پیاده سازی شده است؛ همچنین پوستر و لوگوی جشنواره توسط طراحان خوشنام و خوشفکری طراحی شده که طی مراسمی همزمان از دبیرخانه مجازی، پوستر و پایگاه اطلاع رسانی جشنواره رونمایی خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه با اشاره به فراخوان جشنواره تأکید کرد: از اصحاب رسانه در سراسر کشور انتظار می رود در فرصت های مناسبی همچون هفته کتاب به فراوری محتوای مورد نظر در راستای اهداف جشنواره اقدام نمایند تا در نهایت این فراوریات موجب تشویق مخاطبان به حضور در کتابخانه های عمومی و گسترش فرهنگ مطالعه گردد.

وی توضیح داد: کتاب و کتابخوانی و حضور در کتابخانه نیازمند هیچ دستاویزی نیست، با این حال در فراخوان جشنواره مناسبت هایی پیش بینی شده است تا اصحاب رسانه بتوانند آن را دستمایه فراوریات رسانه ای خود نمایند.

دبیر اولین جشنواره کتابخوان و رسانه با اشاره به مسئولیت های اجتماعی نهاد و تشکیل پویش کتاب خون گفت: با توجه به اینکه در ایام سرد سال قرار داریم و سازمان انتقال خون ایران نیز از مردم خواسته است به دلیل کمبود ذخایر خونی کشور به پایگاه های انتقال خون کشور مراجعه نموده و خون اهدا نمایند، نهاد کتابخانه های عمومی کشور با راه اندازی پویشی ملی با عنوان کتاب خون از عموم مردم کشور و اهالی فرهنگ برای اهدای خون دعوت نموده است. همچنین در راستای همین پویش کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور خود پیشگام این پویش شده و با حضور در پایگاه های اهدای خون در این اقدام خداپسندانه شرکت نموده اند.

توکلیان با تشریح مناسبت های پیش رو برای فراوری محتواهای رسانه ای گفت: تمرکز بر توسعه فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها ازجمله راه اندازی بخش کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی سراسر کشور به مناسبت 30 آبان روز جهانی کودک، 13 آبان روز دانش آموز، نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ایجاد زیرساخت های مناسب و ریل گذاری در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی به مناسبت 10 آذر روز مجلس، اهمیت نقش پژوهش در ایجاد تحول و تغییر کتابخانه های عمومی کشور از پایگاه های امانت کتاب به مراکز فرهنگی و اجتماعی با محور کتاب به مناسبت 25 آذر روز پژوهش، 8. نقش کتابخانه های عمومی در حفظ و تقویت هویت ایرانی و اسلامی به مناسبت 30 آذر شب یلدا و ولادت حضرت زینب (س)، 9. همدلی و همراهی کتابخانه های عمومی با آسیب دیدگان حوادث طبیعی به مناسبت 5 دی سالگرد زلزله بم، توجه به کتابداران و کتابخوان های ادیان و غیرمسلمانان در کتابخانه های عمومی به مناسبت 12 دی شروع سال نو میلادی و نقش کتابخانه های عمومی در توسعه و ترویج فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی در بهمن ماه و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از جمله موضوعاتی است که اصحاب رسانه می توانند با محور آن دست به فراوری محتوای رسانه ای بزنند.

اولین جشنواره کتابخوان و رسانه با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه ها با کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت های فرهنگی، خدمات و برنامه های موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه های عمومی برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1286

به "جشنواره کتابخوان و رسانه فرصتی ویژه برای اصحاب رسانه با هدف تولیدات مناسبتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کتابخوان و رسانه فرصتی ویژه برای اصحاب رسانه با هدف تولیدات مناسبتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید