خبرنگاران مشارکت 127 کشور در جشنواره بین المللی حرکت

به گزارش مجله سویگل، تهران-خبرنگاران- معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 100 دانشگاه در جشنواره حرکت مشارکت کردند و 30 هزار اثر در بخش بین المللی به ثبت رسید که این آثار از 127 کشور ارسال شده است.

خبرنگاران مشارکت 127 کشور در جشنواره بین المللی حرکت

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران، غلامرضا غفاری روز سه شنبه در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره حرکت که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، اظهارداشت: این دانشگاه و دانشگاه شهید بهشتی برگزاری این جشنواره را برعهده داشتند و اختتامیه آن نیز به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

وی اضافه کرد: مجموعه های دانشجویی در قالب تشکل ها و انجمن های علمی بستری برای رشد دانشجویان و فرهنگ دانشگاهی هستند و جشنواره حرکت نیز که دوازدهمین دوره خود را پشت سر می گذارد با پویندگی و بالندگی بیشتر دانشجویان همراه بوده است.

وی شرح داد: باوجود مسائل این جشنواره را برگزار کردیم، قرار بود جشنواره حرکت اسفند ماه 98 در تبریز برگزار شود، ولی با توجه به شرایط و شیوع ویروس کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد، با همه این شرایط شاهد رشد آثار ثبت شده نسبت به گذشته هستیم جشنواره امسال نه تنها بخش فرهنگی بلکه بخش علمی دانشگاه ها را نیز به مشارکت گرفت و برای داوری آثار علمی بیش از 700 عضو هیئت علمی اعلام مشارکت کردند.

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: یک هزار و 548 اثر علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت 250 نفر از عضو هیات علمی دانشگاه این آثار را داوری کردند. 100 دانشگاه در این جشنواره مشارکت کردند و 30 هزار اثر نیز در بخش بین المللی به ثبت رسید که این آثار از 127 کشور ارسال شده است.

غفاری ادامه داد: این تعداد آثار بین المللی نشان می دهد که دانشگاه های ما در سطح دنیا دیده می شوند و این را مدیون تلاش های جمعی دانشجویان، تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی می دانیم.

وی همچنین گفت: آیین نامه انجمن های علمی از سوی وزارت علوم بازنگری شده و به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی با تأکید بر هم ­افزایی، تکثیر ایده­ های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن های علمی دانشجویی همه ساله برگزار می شود.

این جشنواره تلاش می­ کند تا مبنا و مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت های علمی دانشجویی باشد. جشنواره ملی حرکت سالانه توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی برگزار می­ شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1117

به "خبرنگاران مشارکت 127 کشور در جشنواره بین المللی حرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشارکت 127 کشور در جشنواره بین المللی حرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید