در سال جاری 590 هزار میلیارد ریال تسهیلات در زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت خواهد شد

به گزارش مجله سویگل، آیین تکریم و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان با حضور دکتر ماهی کار رییس هیات مدیره این بانک ،جمعی از مسئولان استانی، همکاران مدیریت و روسای شعب تابعه صبح روز دوشنبه 17 آذر ماه برگزارشد .

در سال جاری 590 هزار میلیارد ریال تسهیلات در زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گیلان، دکتر داورماهی کار در این جلسه طی سخنانی گفت:در خط مشی سال جاری بانک، حرکت بیش از پیش در جهت جهش تولید، اهتمام در امنیت غذایی، دانش محوری و توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان ایجاد طرح های اساسی در جهت خوداتکایی بخش کشاورزی و فراهم کردن فرصت های شغلی جدید به دلیل سرمایه گذاری های اجرا شده در بخش کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است که کلیه این موارد برگرفته از مضامین اقتصاد مقاومتی است.

رییس هیات مدیره بانک کشاورزی ضمن اشاره به عملکرد مثبت این بانک در سال گذشته گفت: مروری بر عملکرد سیستم بانکی کشور در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در سال 1398 نشان می دهد از 747 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده در این بخش، سهم بانک کشاورزی بیش از 71 درصد بوده است و از همین رهگذر 21 درصد مانده خالص تسهیلات بانک کشاورزی طی سال موصوف رشد داشته است ضمن اینکه مقرر است در سال جاری نیز 590 هزار میلیارد ریال تسهیلات در زیربخش های مختلف کشاورزی حسب الویت های اعلامی از سوی وزرات محترم جهاد کشاورزی تزریق اعتبار شود .

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به تمرکز بانک بر روی فاکتورهایی که به ایجاد ارزش افزوده در سازمان کمک می کند اظهارداشت: رهبری هزینه ها و استراتژی تمایز یکی از این عوامل اصلی در این خصوص بوده و این بانک تلاش می کند با اجرای تکنیک های گوناگون،قیمت خدمات ارائه شده را در حوزه کشاورزی به سطح پایین تر از رقبا برساند و صدور کشاورز کارت شاهدی است بر این مدعا،زیرا هر کشاورز می تواند در قالب طرح مذکور به ازای هرهکتار 20 میلیون ریال و تا سقف 200 میلیون ریال با نرخ 12 درصد اعتباردریافت کند .

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به مفهوم نوآوری استراتژیک گفت: طرح تحول دیجیتال به همین دلیل در پنج فاز به انجام رسید و در شرایط کنونی در حال بازنگری ومتناسب سازی آن با ساختار سازمانی بانک برای اجرای پروژه های تحول دیجیتال هستیم .

ماهی کار در ادامه با بیان اینکه سرمایه انسانی از ارزشمندترین سرمایه های هر سازمان پویا و پیروز محسوب می شود گفت:حفظ سرمایه فکری وافزایش بهره وری موضوع دیگری در جهت ایجاد ارزش افزوده بانک است که این مهم نیز از طریق مشارکت دادن همکاران خوش فکر در کنار مدیران و در قالب کارگروهای متعدد در جهت تصمیم گیری در سال جاری محقق شده است .

وی در بخش دیگری از سخنانش از بهینه سازی ساختار سرمایه در بانک خبر داد وگفت:با تلاش های بی بدیل همکاران در سال 98 13و در ادامه سال جاری توانسته ایم ترکیب منابع گران قیمت و ارزان قیمت بانک را بهینه کنیم به گونه ای که سهم منابع گران قیمت از 49.5درصد به 44.5 درصد کاهش یافته ضمن اینکه به همین نسبت نیز منابع ارزان قیمت رجحان یافته است.

رییس هیات مدیره بانک کشاورزی در ادامه، اجرای مهندسی مالی را در خصوص طراحی ابزارهای جدید وبه روز کردن خدمات قابل ارائه از اقدامات مهم دیگر برای افزایش ارزش افزوده بانک برشمرد و با اشاره به سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی گفت: با اجرایی شدن این سامانه در بستر ایمن محیط بانکی و پیاده سازی آن ، بستر لازم برای دسترسی خریداران و بهره برداران نهایی محصولات کشاورزی فراهم خواهد شد.

دکتر داور ماهی کار در بخش پایانی سخنانش به نقش موثر ارتباطات در امر ارزش افزوده سازمانی اشاره کرد و گفت: در این جهت شناسایی مشتریان و شناساندن خدمات قابل ارایه توسط بانک به منظور رضایت شرکای خارجی از اساسی ترین مباحث بوده و بانک کشاورزی با فراهم کردن بستر روابط عمومی دیجیتال در این خصوص نیز تلاش در خور تحسینی را معمول داشته است .

رییس هیات مدیره بانک در ادامه این مراسم ضمن معرفی مهندس رضا نوری به عنوان مدیرشعب بانک کشاورزی استان گیلان از یک دهه خدمات صادقانه علیرضا طاهری بروجنی در سمت موصوف قدردانی و گفت: براساس حکم صادره از سوی مدیر عامل محترم بانک از توان علمی و تجارب ارزنده ایشان در سمت مشاور بانک استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1337

به "در سال جاری 590 هزار میلیارد ریال تسهیلات در زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال جاری 590 هزار میلیارد ریال تسهیلات در زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید