دستور علی اف در روابط مالی نو جمهوری آذربایجان با ایران

به گزارش مجله سویگل، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با امضای فرمانی خواستار ارتباطات تازه منطقه ها مالی این کشور با ایران شد.

دستور علی اف در روابط مالی نو جمهوری آذربایجان با ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بعد از ظهر سه شنبه با امضای فرمانی خواهان ایجاد ارتباطات نو مالی زنگه زور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله ایران شد.

به نوشته خبرگزاری آذرتاج، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با امضای فرمانی، یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد ایجاد ارتباطات نو بین منطقه مالی زنگزور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله خاک ایران را امضا کرد.

چندی قبل نیز یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان گفت، یادداشت تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد ارتباطات نو بین منطقه مالی زنگه زور و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله خاک ایران، یک رویداد تاریخی است.

حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: زمانی که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان از هیاتی به سرپرستی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مشترک کمیسیون دولتی همکاری های مالی، تجاری و بشردوستانه ایران و آذربایجان، استقبال کرد، به ویژه تاکید نمود که راه های ارتباطی نو یک کریدور بین المللی مهم برای حمل و نقل و انتقال برق خواهند بود.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی در گفت وگو با خبرگزاری ترند گفت: دولت نو ایران برای کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است.

این قانونگذار ارشد ایرانی اضافه نمود، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در کوشش است تا تمامی موانع موجود بر سر راه تحکیم روابط دو کشور را رفع کند و در این راستا، وزیر خارجه ایران گزارش ویژه ای را در مورد تقویت روابط به مجلس ایران ارائه کرد و اقداماتی مطابق با آن در حال اجرا است.

از سویی دیگر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، همسایه باکو گفته که جهت ترانزیتی خلیج فارس به دریای سیاه می تواند برای ایران ، ارمنستان و سایر کشورهایی که از آن عبور می نمایند ، فرصت های فراوانی ایجاد کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2008

به "دستور علی اف در روابط مالی نو جمهوری آذربایجان با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور علی اف در روابط مالی نو جمهوری آذربایجان با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید